معمای حل‌نشده گران‌ترین خرید استقلال؛ مهرداد و 76 روز دوری از ترکیب اصلی!

نیمکت‌نشینی‌های سریالی مهرداد محمدی و دوری او از ترکیب اصلی آبی‌پوشان پایتخت، اتفاق جالب‌توجهی محسوب می‌شود.

معمای حل‌نشده گران‌ترین خرید استقلال؛ مهرداد و 76 روز دوری از ترکیب اصلی!

به گزارش منیبان جواد نکونام در جریان مسابقه داربی برای حفظ یک امتیاز ارزشمند دوئل با پرسپولیس، سعی داشت تا با احتیاط ویژه‌ای در ترکیب تیمش تغییر اعمال کند. تعویض اول او، حضور ایمان سلیمی به جای رافائل سیلوا بود و در ادامه هم زبیر نیک‌نفس و پیمان بابایی به جای امید حامدی‌فر و جلال‌الدین ماشاریپوف وارد ترکیب استقلال شدند و آخرین تعویض آبی‌ها هم در دقیقه 90 انجام شد که نکونام تصمیم گرفت تا به جای استفاده از هر 5 سهمیه تعویض خود، از 4 سهمیه استفاده کند و تعویض آخر آبی‌ها با حضور آرمان رمضانی به جای گوستاوو بلانکو به‌ثبت رسید.مهرداد محمدی یکی از سرشناس‌ترین و البته پرسروصداترین خریدهای استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه بود و به نظر می‌رسید که در مسابقه داربی، او یکی از گزینه‌های حضور در ترکیب استقلال باشد؛ نه‌تنها محمدی در ترکیب اولیه آبی‌ها جایی نداشت بلکه او نتوانست در قامت یار جانشین هم فرصت بازی در ترکیب آبی‌ها را به‌دست آورد و جواد نکونام هنگام خروج ماشاریپوف از ترکیب اصلی تیمش تصمیم گرفت تا به پیمان بابایی فرصت بازی بدهد و این مسئله باعث شد تا شماره 7 آبی‌ها، 90 دقیقه از روی نیمکت نظاره‌گر مسابقه داربی باشد!

محمدی و روزهای دور از ترکیب اصلی!

ستاره شماره 7 استقلال که در فصل جاری توانسته 3 بار در نقش گلزن در ترکیب استقلال بدرخشد و سابقه گل‌سازی برای آبی‌ها را هم در کارنامه خود دارد، آخرین‌بار در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران و در روز پایانی نیم‌فصل نخست بود که در ترکیب اصلی استقلال برابر پیکان تهران قرار گرفت. بعد از آن مسابقه، او دیگر نتوانست در ترکیب اولیه آبی‌ها حضور پیدا کند و جایگاه خود در ترکیب 11 نفره استقلال را از دست داد تا از آخرین حضور مهرداد محمدی در ترکیب اصلی آبی‌ها 76 روز بگذرد!

180 دقیقه نیمکت‌نشینی مطلق!

محمدی بعد از آغاز نیم‌فصل دوم در دیدار مقابل تیم‌های صنعت‌نفت آبادان، ملوان بندرانزلی، سپاهان اصفهان و مس رفسنجان (جام حذفی) به عنوان یار جانشین جمعاً 88 دقیقه فرصت حضور در ترکیب آبی‌ها را به‌دست آورد که آمار عجیبی محسوب می‌شود. بعد از جدال با مس در رفسنجان که مهرداد محمدی با وجود یک‌نیمه حضور در میدان مسابقه نتوانست معادلات را به سود آبی‌ها تغییر بدهد، او به نیمکت‌نشینی مطلق در فهرست آبی‌ها تبدیل شد؛ به‌طوری‌که هم در نبرد با استقلال خوزستان و هم در مسابقه داربی برابر پرسپولیس، مهرداد محمدی 90 دقیقه از روی نیمکت نظاره‌گر عملکرد همبازیانش بود و فرصت بازی به‌دست نیاورد!

طلسمی که مقابل هوادار می‌شکند؟

مهرداد محمدی که از او به عنوان گران‌ترین بازیکن این فصل استقلال یاد می‌شود، بیشتر در پست وینگر تجربه بازی دارد اما با توجه به آرایش بازی استقلال، در فصل جاری در قامت مهاجم سایه کارش را پیش برده و به نظر می‌رسد این مسئله روی کیفیت فنی او و حتی جلال‌الدین ماشاریپوف تاثیرگذار بوده است. با این وجود، عملکرد ضعیف استقلالی‌ها در فاز تهاجمی در مسابقه داربی، این دل‌گرمی را به محمدی داده که بتواند در مصاف هوادار بار دیگر فرصت بازی به‌دست آورد و این ستاره سرعتی و خوش‌تکنیک امیدوار است که به مانند بازی رفت بتواند هم در قامت گلزن بدرخشد و هم برای تیمش گل‌سازی کند. ستاره شماره 7 آبی‌ها در جدال دور رفت برابر هوادار، 2 گل برای تیمش زد و یک ضربه پنالتی به‌دست آورد و او حالا با انگیزه طلسم‌شکنی و بازگشت دوباره به ترکیب استقلال، امیدوار به درخشش برابر بنفش‌پوشان در آخرین بازی استقلال در سال 1402 است؛ مسابقه‌ای که روز یکشنبه بیست‌وهفتم اسفندماه برگزار خواهد شد.


ت ت
کدخبر: 205843 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها