شهریار گل کاشت!/ برتری سپاهان مقابل ملوان انزلی

در یک نبرد جذاب، طلایی‌پوشان اصفهانی در نیمه مربیان کامبک زدند و در بندرانزلی مقابل ملوان با نتیجه 2 بر یک برنده شدند.

شهریار گل کاشت!/ برتری سپاهان مقابل ملوان انزلی

به گزارش منیبان ؛ هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال ایران، بعد از فرازوفرودهای پرشمار و بردهای 3گله سرخابی‌های پایتخت و شکست غیرمنتظره تراکتور در قائمشهر مقابل نساجی، به آخرین بازی خود رسید و در نبردی حساس و سرنوشت‌ساز، تیم‌های ملوان بندرانزلی و سپاهان اصفهان برابر هم صف‌آرایی کردند؛ آن‌هم در حالی‌که سپاهانی‌ها به دنبال حفظ اندک امیدهایشان در مسیر قهرمانی بودند و در نقطه مقابل، انزلی‌چی‌ها برای نزدیک‌تر شدن به کسب سهمیه آسیایی امید داشتند که بتوانند به مانند بازی رفت، شگفتی‌ساز شوند و با سپاهان را شکست بدهند.

شهریار جشن انزلی‌چی‌ها را خراب کرد!

دو تیم در روزی‌که ورزشگاه سیروس قایقران انزلی مملو از جمعیت بود، کار خود را از ساعت 17 با قضاوت مرتضی منصوریان آغاز کردند و شاگردان مهدی تارتار و ژوزه مورایس با هدف کسب 3 امتیاز پا به میدان مسابقه گذاشتند. در دقایق ابتدایی مسابقه، طلایی‌پوشان بازی را بهتر آغاز کردند و اولین موقعیت جدی از سوی شهریار مغانلو خلق شد اما رفته‌رفته شاگردان مهدی تارتار از لاک دفاعی خارج شدند و توانستند روی اولین موقعیت گلزنی ایجاد شده، دروازه سپاهان را باز کنند؛ به‌طوری‌که روی پاس به بیرون رضا جعفری، محمدرضا سلیمانی به روزهای درخشان خود ادامه داد و در نقش گلزن در ترکیب انزلی‌چی‌ها درخشید تا در دقیقه 12، شاگردان مهدی تارتار با یک گل از حریف خود پیش بیفتند.

ژوزه مورایس بعد از آنکه تیمش گل نخست را دریافت کرد، شاگردانش را تهییج کرد تا بتوانند حملات خود را از سر گیرند و برای رسیدن به گل تساوی تلاش کنند. بعد از چند موقعیت نصفه‌ونیمه، سیاوش یزدانی یک فرصت ایده‌آل گلزنی از روی توپ ارسالی از نقطه کرنر به‌دست آورد که موفق به گلزنی نشد. بعد از این فرصت، نوبت به خلق موقعیت گلزنی از سوی ملوانی‌ها رسید که محمد عمری با شوت فنی خود دروازه سپاهان را تهدید کرد که نمیا میرزازاد توپ را برگشت داد تا نتیجه بازی تغییر نکند.

سپاهانی‌ها در دقایق پایانی نیمه نخست تلاش کردند تا بتوانند نتیجه بازی را تغییر بدهند اما این اتفاق رخ نداد و 2 اتفاق تلخ برای طلایی‌پوشان در واپسین لحظات نیمه نخست، مصدومیت فرشاد احمدزاده و 4اخطاره‌شدن رامین رضاییان بود که باعث شد تا رضاییان نبرد حساس هفته آینده مقابل پرسپولیس را از دست بدهد و شرایط احمدزاده هم برای دیدار با سرخ‌پوشان پایتخت نامشخص است. در نیمه دوم، مورایس تیمش را تهاجمی‌تر به میدان فرستاد و طلایی‌پوشان امیدوار بودند که بتوانند نتیجه بازی را به سود خود تغییر بدهند.

شهریار مغانلو بعد از چند تلاش نافرجام، توانست به سود سپاهان ضربه پنالتی بگیرد که این مهاجم باتجربه خود پشت ضربه پنالتی ایستاد و توانست توپ را در دقیقه 53 به تور دروازه طلایی‌پوشان برساند تا حساب کار 1-1 شود. بعد از این گل، حملات طلایی‌پوشان ادامه یافت و در دقیقه 72، شهریار مغانلو روز درخشان خود را تکمیل کرد و روی پاس کاوه رضایی توانست کامبک سپاهان را تکمیل کند تا شاگردان ژوزه مورایس شکست یک‌گله در انزلی را با برتری 2 بر یک عوض کنند.

سپاهان با کسب 3 امتیاز مسابقه امروز، هم انتقام شکست دور رفت را از ملوان گرفت و هم توانست با 45 امتیاز در رتبه سوم موقعیت خود را تثبیت کند. ملوانی‌ها هم فرصت طلایی گذر از تراکتور تبریز و رسیدن به رتبه چهارم جدول را از دست دادند و با 40 امتیاز در موقعیت پنجم ماندند. شاگردان ژوزه مورایس در دیدار بعدی‌شان باید روز جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به مصاف استقلال ملاثانی بروند و ملوان بندرانزلی هم در خانه پذیرای سایپا تهران خواهد بود.

نتایج دیدارهای هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال ایران

پنجشنبه سی‌ام فروردین‌ماه

پیکان تهران 2-2 هوادار تهران

گل‌گهر سیرجان 2-2 استقلال خوزستان

صنعت‌نفت آبادان 0-3 پرسپولیس تهران

جمعه سی‌ویکم فروردین‌ماه

نساجی مازندران 1-0 تراکتور تبریز

استقلال تهران 3-2 شمس‌آذر قزوین

فولاد خوزستان 0-1 مس رفسنجان

یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه

ذوب‌آهن اصفهان 2-0 آلومینیوم اراک

ملوان بندرانزلی 1-2 سپاهان اصفهان

هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال ایران با صدرنشینی استقلال با کسب 53 امتیاز به پایان رسید و پرسپولیس هم با 52 امتیاز در رتبه دوم حضور دارد و سپاهان هم با 45 امتیاز در جایگاه سوم نامش به چشم می‌خورد. در قعر جدول هم تیم‌های صنعت‌نفت آبادان 16 امتیاز، نساجی مازندران با 19 امتیاز، استقلال خوزستان با 20 امتیاز و فولاد خوزستان با 21 امتیاز برای بقا در سطح اول فوتبال ایران تلاش می‌کنند. رقابت‌های لیگ برتر به‌واسطه انجام مسابقات جام حذفی تعطیل شد و دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی روزهای پنجشنبه و جمعه (ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه) برگزار می‌شود که در مهم‌ترین دیدارها، پرسپولیس میهمان آلومینیوم اراک است و سپاهان باید در اهواز به مصاف استقلال ملاثانی برود و تراکتور تبریز هم میزبان ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود

 


ت ت
کدخبر: 211027 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها