شروع پرقدرت در مقدماتی جام جهانی؛ ایران 1 - قرقیزستان 0

ملی‌پوشان ایران در تلاش برای کسب پیروزی مقابل قرقیزستان هستند.

 شروع پرقدرت در مقدماتی جام جهانی؛  ایران 1 - قرقیزستان 0

به گزارش منیبان، دیدار تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان در چارچوب سومین مرحله انتخابی جام جهانی 2026 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان از ساعت 19:30 به وقت ایران آغاز می‌شود.

تیم ملی ایران تا کنون در ۱۳ بازی از رقبای خود در خارج از تهران میزبانی کرده که با ۱۰ پیروزی و ۳ تساوی هیچ شکستی را متحمل نشده است و این بار در فولادشهر از رقیب خود میزبانی می‌کند.

تیم ملی ایران با تیم‌های قرقیزستان، امارات، ازبکستان، کره شمالی و قطر در گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار دارد.

مرحله نهایی از دور مقدماتی جام جهانی 2026 - قاره آسیا - گروه A – هفته اول

پنج‌شنبه: 1403/06/15 ؛ ساعت 19:30

ورزشگاه: فولادشهر اصفهان

داور: یوسوکی آراکی (ژاپن)/ کمک داورها: جون میهارا و کوتا واتانبه (ژاپن)/ داور چهارم: ریو تانیموتو (ژاپن)/ داور VAR: هیروکی کیمورا (ژاپن)

تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدامین حزباوی، آریا یوسفی، میلاد محمدی، امید نورافکن، سامان قدوس، علی قلی‌زاده، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون.

تیم ملی قرقیزستان

توکوتائف اِرژان، والری کیچین، کریستیان بروژمن، الکساندر میشچنکو، غیرت ژایرگالبک‌اولو، تمیرلان کوزوبائف، علی‌کولوف گولژیگیت، عبدالرحمانوف عادل‌جان، علی مردان شوکوروف، زاریپ بکوف الدیار و جوئل کوجو

*شرح گل:

ایران ۱-۰ قرقیزستان (مهدی طارمی، دقیقه ۳۴): شوت زمینی امید نورافکن توسط دروازه‌بان قرقیزستان با یک دفع ناقص همراه شد و توپ مقابل مهدی طارمی قرار گرفت و این بازیکن در نهایت فرصت‌طلبی خود موفق شد، با بغل پایی آرام گل اول بازی را به ثمر برساند.

*لحظات حساس:

دقیقه ۶: سردار آزمون با فرصت‌طلبی به‌موقع خود موفق شد از بازیکن قرقیزستان توپ را گرفت، ولی در ادامه واکنش گلر این تیم باعث شد توپ به کرنر برود.

دقیقه ۷: کرنر ارسال شده پشت محوطه جریمه به نورافکن رسید که این توپ توسط مدافعان برگشت داده شد.

دقیقه ۱۰: ارسال تند و تیز آریا یوسفی در اختیار توکوتائف گلر قرقیزستان قرار گرفت.

دقیقه ۱۸: ارسال قدوس روی سر حزباوی فرود آمد، اما توپ به بیرون رفت و بعد از آن هم موقعیت از دست رفت.

دقیقه ۲۰: در هنگام خروج علیرضا بیرانوند از دروازه و در حالی که تمام قرقیزها در زمین خودی بودند، وینگر این تیم زمین خودشان اقدام به ارسال توپ کرد که بیرانوند لحظه آخر خودش را به توپ رساند و یک کرنر به قرقیزستانی‌ها داد.

دقیقه ۲۱: سانتر عبدالرحمانوف روی محوطه جریمه با ضربه سر کوجو تغییر جهت داد، اما بیرانوند مهار کرد.

دقیقه ۲۷: توپ‌گیری خوب آریا یوسفی روی غفلت مدافعان قرقیزستان باعث شد این بازیکن پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شود و او ترجیح داد توپ را به سمت چپ محوطه جریمه ببرد که آنجا مدافع قرقیزستان توپ را زودتر از رسیدن قایدی دور کرد.

دقیقه ۴۰: نفوذ به‌موقع آریا یوسفی از کانال سمت راست و پاس کات بک او طارمی را در موقعیت ایده‌آل قرار داد اما مدافع قرقیزستان به موقع توپ را دور کرد.

دقیقه ۴۳: شوت از راه دور امین حزباوی با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵: حرکت تند و تیز بازیکنان ایران روی فرار فوق العاده مهدی قائدی و پاس کات بک مهدی طارمی، پشت محوطه ۸ قدم به علی قلی‌زاده رسید، اما ضربه این بازیکن به آسمان رفت.

دقیقه ۵۸: باز هم نورافکن از پشت محوطه اقدام به شوت‌زنی کرد که این بار تیرک دروازه مانع گل شدن این توپ شد.

منبع: ورزش سه

 


ت ت
کدخبر: 234225 تاریخ انتشار
منبع ورزش سه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها