یوفا به اشتباه بزرگش اعتراف کرد؛ بزرگترین سرقت تاریخ

یوفا امروز به اشتباه بزرگ خود اعتراف کرد، اشتباهی که به قیمت حذف آلمان از یورو 2024 تمام شد. اعترافی که دردی از آلمان و هوادارانش دوا نمی‌کند.

یوفا به اشتباه بزرگش اعتراف کرد؛ بزرگترین سرقت تاریخ

به گزارش منیبان؛ مسابقات قهرمانی اروپا برای مانشافت در خانه با شکست مقابل اسپانیا پس از یک مسابقه هیجان‌انگیز در مرحله یک چهارم نهایی پایان یافت. دیدار می‌توانست خیلی متفاوت باشد اگر داور انگلیسی روی برخورد توپ به دست مارک کوکوریا تصمیم درستی می‌گرفت.

به گزارش ورزش سه، بازی در وقت اضافه اول با نتیجه 1-1 دنبال می‌شد که ضربه جمال موسیالا در داخل محوطه به دست کوکوریا برخورد کرد و تیم میزبان و هواداران حاضر در ورزشگاه و بسیاری از بینندگان تلویزیونی، مطمئن بوند که ضربه پنالتی است اما نظر داور چیز دیگری بود.

آنتونی تیلور داور و استوارت اتوِل، داور VAR، جواب منفی دادند و صحنه پنالتی اعلام نشد. ژرمن‌ها باور نمی‌کردند و به شدت معترض بودند ولی نظر داور عوض نشد. در نهایت اسپانیا به لطف ضربه سر میکل مرینو در دقایق پایانی، پیروز شد و به دور بعد رفت.

با این حال، اکنون، بیش از دو ماه پس از آن اتفاق، کمیته داوران یوفا پذیرفته است که داور اشتباه کرده و باید پنالتی اعلام می‌شد.

یوفا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: طبق آخرین دستورالعمل‌های یوفا، تماس دست با توپی که به سمت دروازه می‌رود، باید با شدت بیشتری مجازات شود و در بیشتر موارد باید یک ضربه پنالتی اعلام شود، مگر اینکه توپ به بازوی بازیکن برخورد کرده باشد یا اینکه دست مماس با بدن یا بسیار نزدیک به آن باشد.

در این مورد (کوکوریا)، مدافع با دست خود که خیلی به بدن نزدیک نیست، ضربه به سمت دروازه را متوقف می‌کند و بنابراین باید یک ضربه پنالتی اعلام می‌شد.»

اتفاق دقیقه 106 بازی بدون شک هرگز از ذهن ناگلزمن و شاگردانش پاک نخواهد شد و آنها تیلور را نیز هرگز فراموش نمی‌کنند.

پس از بازی تیلور و تیمش با ون مشکی مرسدس به سرعت از ورزشگاه دور شدند. داور ساعت 21:47، 80 دقیقه بعد از سوت پایان بازی، از ورزشگاه رفت.

یولیان ناگلزمان، سرمربی تیم ملی آلمان، در جریان بازی عصبانی بود و پس از سوت پایان نیز گفت: «توپ به وضوح به سمت دروازه می‌رود، ولی مدافع اسپانیایی توپ را با دستش متوقف می‌کند. او این کار را از روی عمد انجام نمی‌دهد، اما این مهم نیست. وضوح و درستی پنالتی‌ای که ما مقابل دانمارک گرفتیم، به میزان قابل توجهی از این پنالتی کمتر بود. من نمی‌توانم درک کنم که چرا با وجود اینکه 48000 بار تکرار صحنه داریم، پنالتی تشخیص داده نشد.»

مارک کوکوریا در جریان بازی نیمه‌نهایی یورو 2024 مقابل فرانسه، هر بار که توپ را لمس می‌کرد، با هو شدن تماشاگران روبرو می‌شد. این در بازی فینال نیز ادامه داشت و آلمان‌ها که دسترسی به داور نداشتند، کوکوریا را آزار دادند. مسئله‌ای که در نهایت منجر به عذرخواهی فدراسیون فوتبال آلمان نیز شد.

منبع: اعتماد آنلاین


ت ت
کدخبر: 237645 تاریخ انتشار
منبع اعتماد آنلاین
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها