نقطه عطف استعفای سرمربی استقلال؛ با یک پوستر از نکونام خداحافظی کردند

پس از ماه‌ها تلاش و کشمکش، جواد نکونام، سرمربی استقلال، سرانجام از سمت خود کناره‌گیری کرد.

نقطه عطف استعفای سرمربی استقلال؛ با یک پوستر از نکونام خداحافظی کردند

به گزارش منیبان؛ استعفای نکونام که پس از شکست در دربی و دیدار با السد و نارضایتی هواداران شکل گرفت، پایانی بر حضور او در این فصل بود. نکونام در طول مدت حضورش با مشکلات مختلفی از جمله فشارهای بیرونی و مشکلات فنی تیم روبه‌رو بود و نتوانست به خواسته‌هایش برسد. شکست مقابل السد در لیگ قهرمانان آسیا نقطه عطفی در تصمیم او برای استعفا بود.

با استعفای نکونام، استقلال به سرعت به دنبال یافتن جایگزین موقت بود. سهراب بختیاری‌زاده، که به عنوان یکی از پیشکسوتان باشگاه شناخته می‌شود، برای هدایت موقت تیم انتخاب شد. بختیاری‌زاده که تجربه بازی در استقلال را دارد، در طول دوران حرفه‌ای خود به عنوان مدافع مقتدر شناخته می‌شد و سابقه مربیگری در سطوح مختلف را نیز دارد. با وجود این که حضور او به عنوان سرمربی موقت است، بسیاری از هواداران امیدوارند که بتواند نظم و ثبات را به تیم بازگرداند.

فشارها بر نکونام از بازی مقابل استقلال خوزستان آغاز شد؛ جایی که او با شعارهای اعتراض‌آمیز مواجه شد. با این حال، پیروزی برابر الغرافه باعث شد کمی از این فشارها کاهش یابد. اما شکست در دربی و اعتراضات شدید هواداران، شرایط را برای او دشوارتر کرد. در نهایت، بعد از شکست مقابل السد، هیئت مدیره تصمیم گرفت تا با استعفای او موافقت کند و به دنبال جذب سرمربی خارجی باشد.

14

جواد نکونام در تاریخ 31 خرداد سال قبل و پس از یک پروسه زمان‌بر به عنوان سرمربی استقلال و جانشین ریکاردو ساپینتو انتخاب شد. موانعی بر سر راه دریافت مجوز نکونام وجود داشت که پس از تلاش‌های فراوان، او توانست به عنوان سرمربی تیم انتخاب شود، اما در همان روزهای ابتدایی حضورش در این تیم بود که تغییرات مدیریتی در استقلال رخ داد و با استعفای حجت کریمی، این علی خطیر بود که به عنوان مدیرعامل جدید انتخاب شد.

اما از همان روزهای نخست بود که کشمکش میان سرمربی و مدیرعامل به وجود آمد و اختلافات میان طرفین علنی شد و نکونام رسماً و در مصاحبه‌های متعدد، علیه خطیر موضع گرفت تا اینکه برخی واسطه‌ها و چهره‌های غیرفوتبالی میانجی‌گری کرده و این دو نفر را با یکدیگر آشتی دادند.

عمده اختلاف طرفین بر سر جذب بازیکن و رعایت سقف بودجه بود. با این حال دیری نپایید که دوباره روابط دو طرف شکراب شد و این بار با حکم اعضای هیئت مدیره، علی خطیر برکنار شد که این موضوع با خوشحالی و رضایت نکونام همراه شد و او این موضوع را رسما رسانه‌ای کرد.

در شرایطی که کمتر کسی انتظار داشت استقلال با داشته‌هایش بتواند برای قهرمانی بجنگد، اما تیم نکونام هفته‌های متوالی صدرنشین لیگ برتر بود اما در هفته بیست و هشتم، توقف بدموقع برابر نساجی باعث از دست رفتن صدر جدول شد و در نهایت نیز استقلال قهرمانی را از دست داد.

در شرایطی که در ابتدای فصل ابهامات زیادی درخصوص ادامه حضور نکونام در این تیم شنیده می‌شد، اما او در سمت خود به کارش ادامه داد و با وجود جذب بازیکنان خوب و باکیفیت، تیم او نتوانست درخشش فصل قبل را تکرار کند و در هفت دیدار، تنها صاحب دو پیروزی شده و در سه بازی نیز تن به شکست داد و سه مسابقه این تیم نیز با تساوی به پایان رسید.

جواد نکونام از زمانیکه هدایت استقلال را برعهده گرفت، در 38 مسابقه هدایت آبی پوشان را برعهده داشت که حاصل آن 21 پیروزی، دوازده مساوی و پنج شکست بود. او در فصل قبل و در لیگ برتر تنها یک شکست را برابر سپاهان متحمل شد و در جام حذفی نیز با شکست مقابل مس رفسنجان از دور مسابقات کنار رفت.

اما تیم او امسال و ظرف مدت کوتاهی متحمل سه شکست برابر استقلال خوزستان، پرسپولیس و السد شد تا در نهایت نکونام مجبور به استعفا شود. تیم او ظرف این مدت موفق به زدن 49 گل شد و 26 مرتبه نیز دروازه آبی پوشان باز شد و به طور کلی او آمار کسب 1.97 امتیاز در هر بازی را به ثبت برساند.

باشگاه استقلال امشب و با انتشار اطلاعیه‌ای، ضمن تأیید جدایی جواد نکونام، از انتخاب سرمربی خارجی در سریع‌ترین زمان ممکن خبر داد تا دوران حضور نکونام در استقلال پس از 468 روز به پایان برسد.

منبع: ورزش سه


ت ت
کدخبر: 239472 تاریخ انتشار
منبع ورزش سه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها