زندگی تیم ملی بدون ستاره‌ها چگونه است؟

رویارویی با کره جنوبی، مهمترین بازی تیم ملی و البته دراگان اسکوچیچ در مقدماتی جام جهانی است.

زندگی تیم ملی بدون ستاره‌ها چگونه است؟

به گزارش منیبان، دیداری که آرایش صدر جدول این گروه را مشخص می‌کند. این بازی اما یک مهمان دیگر شناخته شده داشته که باعث شده از زیبایی‌هایش کم شود: کرونا که گریبان چند ستاره دو تیم را گرفت و حضورشان را منتفی کرد. تیم ملی البته به جز 1+2 کرونایی‌اش، 2 محروم هم برای این بازی داشت و حالا سرمربی کروات است که باید تمامی نبوغش را برای پر کردن جای خالی ستاره‌هایی مثل طارمی و جهانبخش و عزت‌اللهی به کار ببرد و با امتیاز از زمین خارج شود تا ایران همچنان صدرنشین بماند.

* صادق محرمی

  اینکه چه کسی به جای او بازی می‌کند، چندان اهمیتی ندارد چون همه مدافعان راست فوتبال ایران، کیفیت بهتری نسبت به محرمی دارند: از اسماعیلی‌فر دعوت شده تا حردانی و رضاییان و غفوری و نجاریان و بقیه دعوت‌نشده‌ها. اسکوچیچ با دانستن این موضوع که محرمی، محروم است تنها یک مدافع راست به تیم ملی دعوت کرده: دانیال اسماعیلی‌فر که جزو معدود نکات مثبت فهرست تیم ملی هم هست چون مدافع سپاهان با هر متر و معیاری، برترین دفاع راست فوتبال ایران است. اگر اتفاق محیرالعقولی نیفتد و اسکوچیچ تصمیم نگیرد مثلا از یک مهاجم در این پست استفاده کند، اسماعیلی‌فر را در سمت راست خط دفاع خواهیم دید.

* سعید عزت‌اللهی

  لیست تیم ملی پر است از هافبک‌هایی که می‌توانند در پست بازی عزت‌اللهی قرار بگیرند هرچند هیچ‌کدام‌شان کیفیت و نبوغ شماره 6 را ندارند. اسکوچیچ مانند همه مربیان کروات، اعتقاد ویژه‌ای به این قسمت زمین دارد و به همین دلیل میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا، مهدی مهدی‌پور و احمد نوراللهی را دعوت کرده است. 

به نظر می‌رسد اگر اتفاق خاصی نیفتد، میلاد سرلک گزینه اصلی برای پر کردن جای خالی عزت‌اللهی است و او در کنار نوراللهی، دو مرد از 3 مرد خط دوم تیم ملی خواهند بود.

* مهدی طارمی

  مهمترین بازیکن تیم ملی، مهمترین بازی تیم ملی را فعلا از دست داده است. بی‌تردید غیبت طارمی برابر کره جنوبی، به چشم می‌آید و تیم ملی و اصولا فوتبال ایران فاقد بازیکنی است که بتواند جای او را پر کند. مرور لیست تیم ملی نشان می‌دهد می‌توان از صیادمنش و ترابی و حتی حسین‌زاده برای بازی در این پست سود برد هرچند اگر وحید امیری در خط دوم به بازی گرفته نشود، او هم گزینه ایده‌آلی برای بازی در سمت چپ خط سوم تیم ملی است. 

* علیرضا جهانبخش

  بهترین روزهای ملی علیرضا جهانبخش در این دوره از مقدماتی جام جهانی رقم خورد و حالا در غیاب او، اسکوچیچ کار سختی برای پر کردن جای خالی کاپیتان دارد. بازی کردن جهانبخش به عنوان یکی از 3 مرد خط میانی یعنی جای خالی او با امیری و شاید حاج‌صفی پر شود. اما اگر کاپیتان را به عنوان یکی از 3 مرد هجومی درنظر بگیریم، وظایفش به علی قلی‌زاده سپرده می‌شود.

* شجاع خلیل‌زاده

  خلیل‌زاده محروم نیست و همراه بقیه اعضای تیم ملی ایران در کره جنوبی حضور دارد ولی کسی نمی‌داند او بعد از مصدومیت چند هفته اخیرش به شرایط ایده‌آل بازی رسیده یا نه؟ اگر خلیل‌زاده نیز این بازی را از دست بدهد، اسکوچیچ هم می‌تواند جای خالی او را با یک مدافع میانی مثل عارف غلامی یا سید مجید حسینی و یا حتی فرشاد فرجی پر کند و هم می‌تواند بسان بازی قبلی‌مان، نورافکن را به این سمت زمین ببرد و از محمدی به عنوان مدافع چپ استفاده کند.

 

ترکیب احتمالی تیم ملی: امیر عابدزاده، دانیال اسماعیلی‌فر، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، امید نورافکن، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، وحید امیری، علی قلی‌زاده، سردار آزمون و اللهیار صیادمنش

 


ت ت
کدخبر: 73490 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها