کاوه رضایی و سجاد شهباززاده بعد از 5 و 4 فصل دوری، بازهم پیراهن استقلال را در لیگ برتر به تن خواهند کرد.

به گزارش منیبان، این 2 نفر در لیگ 22 فرصت دارند با عملکردشان وارد یکی از این دو دسته شوند: بازگشت‌هایی کاملا موفق و حضورهای مجدد نافرجام. شهباززاده البته تجربه یک بازگشت ناموفق را دارد: بدون گل زده در 8 بازی و سپس مصدومیت و ترک استقلال در نیم فصل لیگ هفدهم.

* 7 نمونه موفق

  مهدی رحمتی: با دلخوری استقلال را در پایان لیگ ششم به مقصد مس ترک کرد. در کرمان، احیا و سپس در سپاهان به اولین میلیاردی لیگ برتر تبدیل شد. در ابتدای لیگ یازدهم به استقلال برگشت، با آبی‌ها قهرمان لیگ دوازدهم شد و بهترین رکورد فردی کلین‌شیت تاریخ لیگ برتر را رقم زد که هنوز هم در اختیار خودش است: 21 کلین‌شیت در 34 بازی.

  فرهاد مجیدی: در ابتدای لیگ هفتم، ناصر حجازی روی او برای پر کردن تنها جای خالی فهرست استقلال دست گذاشت. بعد از یک فصل تیره و تار، مجیدی با قلعه‌نویی، هم قهرمان جام حذفی شد و هم لیگ برتر. سپس نوبت به درخشش در دربی‌ رسید و گلزنی‌های پیاپی. او وقتی در نیم‌فصل لیگ دوازدهم برگشت هم، حضوری موفق داشت و قهرمان شد.

  روزبه چشمی: ستاره بی‌بدیل استقلال در لیگ 15 که وقتی رباط صلیبی‌اش پاره شد، آبی‌ها به صلیب کشیده شدند. در بازگشت به استقلال، همراه این تیم قهرمان لیگ 21 شد. او هم یکی از عناصر درخشان‌ترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر بود و هم یکی از بازیکنان تنها قهرمان بدون باخت این بازی‌ها.

  میثم بائو: وقتی به عنوان اولین خرید قلعه‌نویی در بازگشت به استقلال برای لیگ دوازدهم معرفی شد، خیلی‌ها لب به انتقاد گشودند. ولی وقتی توزی و جان‌واریو و زندی رفتنی شدند، بائو تنها هافبک هجومی تیم شد و طبق معمول، خودش و عیار استانداردش را نشان داد.

  پژمان منتظری: در ابتدای لیگ هفدهم به استقلال برگشت. لیگی که خوب شروع نشد ولی پایان بدی نداشت. منتظری اما در لیگ بعدی، یک بار دیگر خودش را ثابت کرد که رهبر بهترین خط دفاعی 20 دوره ابتدایی تاریخ لیگ برتر بود با تنها 13 گل خورده. 

  خسرو حیدری: خیلی دیر به استقلال آمد: لیگ هشتم. یک فصل راهی سپاهان شد و وقتی دوباره در ابتدای لیگ یازدهم، پیراهن آبی به تن کرد همچنان همان ماشین گلسازی همیشگی بود که همه می‌دانستند چه کار می‌کند ولی نمی‌توانستند متوقفش کنند.

  امیرحسین صادقی: در رفت و برگشت به استقلال، یک لیگ دوازدهم درخشان را سپری کرد. صادقی به قدری خوب بود که درنهایت کی‌روش، مجبور شد او را به تیم ملی دعوت کند و فیکس، بازی‌اش بدهد. صادقی در برزیل، یکی از بهترین‌های تیم ملی بود.

* 7 بازگشت نافرجام

  فابیو جان‌واریو: هافبک محبوب آبی‌ها وقتی در ابتدای لیگ دوازدهم به استقلال برگشت، در همان هفته اول گل زد ولی در یک مسابقه خیابانی در برزیل، مصدوم و نهایتا مجبور شد با دنیای فوتبال وداع کند.

  مجتبی جباری: در ابتدای لیگ هفدهم برگشت تا محل تمرین استقلال به جنب و جوش عجیبی برای استقبال از شماره 8 بیفتد. اما حضورش نافرجام بود؛ تبدیل به کالای معامله کادر فنی و کادر مدیریتی برای حفظ نیمکت شد و خیلی زود، رفت. استقلال هنوز هم به دنبال یک مجتبی جباری است که وقتی توپ به زیر پایش می‌رسید، تماشاگران آماده شادی بعد از گل می‌شدند.

  آندرانیک تیموریان: استقلال را بعد از لیگ یازدهم، ترک کرد و دوباره در لیگ سیزدهم برگشت و این وسط فقط قهرمانی لیگ دوازدهم را از دست داد. تیموریان البته در بازگشت، یک نیم‌فصل بیشتر دوام نیاورد و آخرین تصویر استقلالی بودنش با کلاه قرمز! ثبت شد.

  رضا عنایتی: وقتی در لیگ نهم برگشت، کسی فکر نمی‌کرد قبل از پایان فصل، تیم را با لقب «دندان پوسیده» ترک کند. وقتی هم در لیگ چهاردهم برگشت، خیلی زود قلعه‌نویی برای همیشه رفتنی شد و سرمربیان بعدی هم روی نام آقای گل تاریخ لیگ برتر، خط قرمز کشیدند.

  محمد نوازی: همه‌کاره سمت راست استقلال بود در لیگ سوم ولی با قلعه‌نویی به مشکل خورد و تیم را ترک کرد. در ابتدای لیگ هفتم به استقلال حجازی برگشت ولی تنها بعد از یک فصل، قلعه‌نویی دوباره روی نامش خط قرمز کشید چون خسرو حیدری را جذب کرده بود.

  علیرضا نیکبخت: یکی از عجیب‌ترین خریدهای قلعه‌نویی در آخرین مقطع نشستن روی نیمکت استقلال، جذب نیکبخت بود. بازیکنی که با روزهای درخشانش در پیراهن آبی فاصله داشت. نیکبخت اگر در دربی بازی می‌کرد، رکورد تاریخ این بازی را می‌شکست ولی بازی به او نرسید.

  سیاوش اکبرپور: مرد محبوب قلعه‌نویی بعد از یک فصل حضور در تراکتورسازی به استقلال لیگ دوازدهم برگشت و قهرمان شد. اما اکبرپوری که برگشت، بازیکنی که رفت، نبود. سن و سالش بالا رفته و به همین دلیل، جنگندگی‌اش، کم شده بود.

کدخبر: 100749 تاریخ انتشار