سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: چین به طور قاطع به حفظ برجام متعهد است و از ازسرگیری مذاکرات وین استقبال می‌کند.

به گزارش منیبان، هوا چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری هفتگی خود در رابطه با ازسرگیری مذاکرات وین گفت: چین به طور قاطع به حفظ برجام متعهد است و از ازسرگیری مذاکرات وین استقبال می‌کند. این حاصل تلاش های متمرکز تمامی طرفین بوده و با انتظارات جامعه بین‌المللی همسو می‌باشد.

وی ادامه داد: با ازسرگیری مذاکرات، فرصت جدیدی برای رسیدن به راه‌حلی سیاسی و دیپلماتیک برای مسئله هسته‌ای ایران وجود دارد. ما امیدواریم که تمامی طرفین بتوانند از این فرصت استفاده کرده، تلاش‌ها را دو برابر کنند و از خود حسن نیت و انعطاف‌پذیری نشان دهند تا هر چه سریع‌تر به راه‌حلی برای مشکلات برجسته دست یابیم.

این مقام ارشد وزارت خارجه چین گفت: آمریکا کشوری است که بحران هسته‌ای ایران را آغاز کرد. واشنگتن باید به طور کامل اشتباهاتش را جبران کند و به طور فعال به نگرانی‌های معقول ایران پاسخ دهد تا نتیجه‌ای از مذاکرات حاصل شود.

هوا چونیینگ در انتها بیان کرد: چین ارتباطات نزدیکی با تمامی طرفین و نقشی فعال در پیشبرد مذاکرات داشته است. ما به طور سازنده در مذاکرات آتی شرکت می‌کنیم و همچنین بازگشت اجرای برجام به مسیر خود کمک خواهیم کرد. ما به طور همزمان به طور راسخ از منافع و حقوق قانونی‌مان حفاظت خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

کدخبر: 101315 تاریخ انتشار