عروسی یا مراسم ازدواج، یک مراسم زیبا و دوست داشتنی است که اتحاد دو نفر برای طی کردن مسیر آینده زندگی خود به صورت مشترک را نشان می دهد. هر فرهنگی رسوم و سنن ازدواج مخصوص به خود را دارد که در اکثر موارد به باورهای دینی و گاهی نیز مسائل ماوراء الطبیعه مربوط می شود.

 

به گزارش منیبان؛ در این میان برخی از این سنن ازدواج در برخی از نقاط جهان متفاوت تر و عجیب تر از دیگری بوده و جلب توجه می کنند.  برای مثال در جزایر مارکویساس در پولینزی فرانسه، بعد از این که مراسم عروسی به پایان رسید، خانواده و بستگان عروس رو به پایین و در کنار هم روی زمین دراز می کشند.

 تف کردن بر سر تراشیده عروس

قوم ماسایی در آفریقا سنت های متعدد و منحصربفردی در زمینه ازدواج دارند اما عجیب ترین آن ها سنت تف کردن است. بعد از این که خانواده عروس و داماد بر سر ازدواج فرزندان خود به توافق رسیدند تاریخ عروسی تعیین می شود.

در روز عروسی، افراد سالخورده قبیله شیری که در دهان دارند را در کنار در ورودی خانه عروسی تف می کنند تا مراسم عروسی آغاز شود. سپس لباس های رنگارنگ و گردنبندی که از صدف و مهره ساخته شده بر عروس پوشانده شده و موهای او تراشیده می شود و با با روغن گوسفند چرب می شود. سپس پدر عروس بر سر و سینه های دختر خود تف می کند. این کار، بر اساس باورهای مردم قبیله، باعث خوش یمنی ازدواج و موفقیت و خوشبختی آینده عروس در کنار شوهرش خواهد شد.

 

کدخبر: 101596 تاریخ انتشار