عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: دشمنی با حزب الاصلاح اجتناب ناپذیر نیست و می‌تواند به یک ائتلاف تبدیل شود، چراکه ما با دشمن مشترک مواجه هستیم.

به گزارش مُنیبان، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار کرد:  دشمنی با حزب الاصلاح اجتناب ناپذیر نیست و می‌تواند به یک ائتلاف تبدیل شود، چراکه ما با دشمن مشترک مواجه هستیم.

البخیتی گفت: درخواست‌هایی توسط پایگاه‌های مردمی حزب اصلاح برای قطع همکاری این حزب با کشورهای متجاوز مطرح شده است.

وی همچنین به رهبران حزب اصلاح توصیه کرد که موضع و صف‌بندی سیاسی‌شان را تغییر دهند.

البخیتی در این باره تاکید کرد: از رهبران حزب می‌خواهیم که به خواسته پایگاه های مردمی خود پاسخ داده و موضع قاطعانه ای را در قبال کشورهای متجاوز اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: حزب اصلاح از تجربه‌های تکراری و اینکه همه در یمن هدف قرار گرفته شده اند، درس نمی‌گیرد.

این مقام انصارالله با اشاره به درگیری‌های میان نیروهای وابسته به دولت مستعفی و نیروهای شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات در شبوه نیز گفت: آنچه این روزها در شبوه اتفاق می‌افتد پیشتر در بسیاری از مناطق یمن ازجمله "أبین"، "عدن" و دیگر مناطق رخ داده است. درحال حاضر، عربستان سعودی و امارات رویکردی را با هدف انحلال کامل حزب الاصلاح در شبوه و حضرموت و همچنین محاصره آن در مناطقی در مأرب و تعز دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: مشکل این است که حزب اصلاح همچنان در تلاش است تا از این واقعیت تلخ فرار کند و نمی‌خواهد این واقعیت را بپذیرد. اگر تغییر موضع داده نشود و حزب اصلاح به صف نیروهای حافظ حاکمیت و استقلال یمن ملحق نشود این روند انحلال کامل خواهد شد.

کدخبر: 103258 تاریخ انتشار