اگر دولت سیاست‌گذاری درستی داشته باشد و همانند دوره قبل برجام با خروج ناگهانی آمریکا مواجه نشود همه صنایع از توافقات منتفع می‌شوند.

به گزارش منیبان؛ یک کارشناس بازار سرمایه با بیان‌اینکه خطر جدی‌ای صنایع ما رو تهدید نمی‌کند، گفت: اگر دولت در میان مدت و بلندمدت سیاست‌گذاری درستی داشته باشد و همچون دوره قبل با خروج ناگهانی آمریکا از برجام روبرو نشویم، قطعا تمامی صنایع از توافقات برجام منتفع می‌شوند.

کاوه نصرتی،با تاکید براینکه بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای کشور نیازمند تکنولوژی‌های نو و به روز است، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های خالی اقتصاد ایران، نیازمند طرح‌های توسعه‌ای و ورود تکنولوژی‌های نو به کشور هستیم بنابراین برای افزایش و رشد کارایی تولید نیازمند رفع تحریم هستیم.

او این را هم توضیح داد: البته به دلیل اینکه بورس به تورم وزن زیادی می‌دهد، با توجه به احتمال افت تورم ، با ثبات سیاسی و اقتصادی در کوتاه مدت وارد دوره رکود شده و وبه شرط ثبات سایر شرایط مثل قیمت‌های جهانی،آرامش فضای سیاست بین‌الملل و سیاست‌های ضد دلالی توسط دولت به تدریج شاهد یک رشد منظم و پایدار خواهد شد.

نصرتی در پایان، دلال‌ها در بازارهای سفته بازانه‌ای چون خودرو، مسکن، سکه و دلار را از جمله بازندگان و بانکی‌ها و صنایع با ظرفیت‌های خالی بالاچون پتروشیمی‌ها در بلند مدت را از جمله برندگان اصلی مذاکرات برشمرد.

کدخبر: 103924 تاریخ انتشار