دسترسی به اینترنت در پاکستان پس از قطعی چند ساعته در روز جمعه که ناشی از بارندگی شدید و سیل بود، در بخش‌های مرکزی و شمالی این کشور دوباره برقرار شد.

به گزارش ایسنا، اپراتورهای مخابراتی بزرگ پاکستان پیش از این، از قطعی اینترنت در بعضی از مناطق از جمله پایتخت و مراکز شهری بزرگ دیگر خبر داده بودند و یک شرکت، سیل را عامل این مشکل اعلام کرده بود.

رگولاتور مخابرات پاکستان اعلام کرد مشکل فنی در شبکه‌های دیتا که باعث قطعی اینترنت در پاکستان شده بود، حل شده است و همه خدمات اینترنتی به وضعیت عادی برگشته‌اند.

پیشنهاد ویژه

شرکت مخابرات دولتی پاکستان پیش‌تر اعلام کرده بود شبکه فیبر نوری این شرکت دچار اختلال شده و کاربران در مناطق شمالی و مرکزی با قطعی اینترنت روبرو شده‌اند. این شرکت اندکی بعد از رفع این اختلال خبر داد.

مشکلات شرکت مخابرات دولتی پاکستان، روی سایر فراهم کنندگان خدمات از جمله خدمات دیتا، تاثیر گذاشت. شرکت تله‌نور پاکستان که مورد حمایت شرکت تله‌نور نروژ قرار دارد، اعلام کرد شبکه اینترنتش به دلیل مشکل در فراهم کننده خدمات اینترنتی این شرکت، از کار افتاده است.

کاربران پاکستان در شبکه‌های اجتماعی از قطعی اینترنت که توسط سایر شرکتهای مخابراتی فراهم می‌شود خبر دادند اما شرکتهای دیگر درباره وجود مشکلات قطعی، هیچ بیانیه‌ای صادر نکردند.

قطعی گسترده اینترنت در اسلام آباد، پایتخت پاکستان و شهر لاهور که دومین مرکزی شهری بزرگ این کشور است، گزارش شد و کاربران اینترنت خط ثابت و شبکه سلولاری، به اینترنت دسترسی نداشتند. اما گویا خدمات اینترنتی شرکت جاز (Jazz) که متعلق به شرکت هلندی وئون (Veon) است، بدون اختلال، ادامه پیدا کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، پاکستان حدود ۲۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد و شمار کاربران اینترنتی این کشور رو به رشد است. طبق اعلام رگولاتور مخابراتی پاکستان، ۱۱۶ میلیون نفر کاربر خدمات نسل سوم و چهارم و ۱۱۹ نفر مشترک اینترنت پرسرعت هستند.

انتهای پیام

کدخبر: 104262 تاریخ انتشار