مهدی ترابی با یک پاس گل زیبا خودش را وارد جدول پاسورهای این فصل کرده و تیمش را هم به جمع مدعیان برگرداند.

به گزارش منیبان، هفته سوم لیگ برتر بالاخره با برد همزمان سرخابی‌ها همراه شد. پرسپولیس طلسم نبردن و گل‌نزدن را شکست و استقلال هم نشان داد برد قبلی شانسی نبوده است. برخلاف تهرانی‌ها، مدعیان شهرستانی هفته‌ای پر از غافلگیری را گذراندند. سپاهان و گل‌گهر با تساوی، روز خوب تهرانی‌ها را تکمیل کردند و فولاد هم با یک برد شیرین و دقیقه آخری خود را به صدر جدول نزدیک کرد.

مربی هفته: امیرقلعه نویی (گل‌گهر)

یکی از دو کامبک جذاب هفته را مربی پرتجربه لیگ رقم زد تا نشان دهد همچنان ژنرال است. امیرقلعه‌نویی همیشه مقابل مربیان خارجی انگیزه بیشتری دارد واین بار هم توانست با برگشت به بازی توانایی‌هایش را مقابل ژوزه مورایس پراسم‌ورسم به رخ بکشد. مدافع سپاهان البته با یک گل‌به‌خودی به قلعه‌نویی کمک کرد اما از آن سو بازیکن تعویضی این مربی، یک پاس گل داد تا او هم ردپای خود را در این کامبک به جا بگذارد. قلعه‌نویی برنده قاطعانه نیمه مربیان بود تا عنوان مربی هفته را هم از آن خود کند.

تیم هفته: صنعت نفت آبادان

اولین برد صنعت‌نفت مقابل حریف خوبی به‌دست آمد. رقم زدن اولین شکست هوادار آن هم در تهران نشان داد که صنعت‌نفت هم در آستانه بازی با پرسپولیس خودش را پیدا کرده است. در دیداری که موقعیت‌های زیادی ایجاد نشد، تک گل بازی سهم شاگردان رضا پرکاس بود. این تیم در نیمه اول می‌توانست در یک موقعیت دروازه خالی گل بزند که مدافعان هوادار عملکرد خوبی داشتند اما در نهایت یک گل از بازیکن تاجیک آبادانی‌ها این تیم را پیروز میدان کرد.

بازیکن هفته: میلاد زکی‌‌پور (سپاهان)

در دیداری که امید گل هر دو تیم در مجموع کمی بیش از یک گل بود، 4 گل به‌ثمررسید! این آمار نشان از تیزهوشی گلزنان این بازی دارد. میلاد زکی‌پور که هر 2 گل سپاهان را زد، چهره ویژه بازی و بهترین بازیکن هفته بود. بازیکنی که مقابل تیم سابقش آتش به پا کرد و توانست در دیداری که سپاهان خیلی هم تیم برتر میدان نبود یک امتیاز را برای مورایس سوغات بیاورد، گل دوم او یک ضربه آزاد تماشایی بود. زکی‌پور که گفته می‌شد از نظر فنی نتوانسته انتظارات سرمربی تیمش را برآورده کند و حتی در مقطعی بحث جدایی‌اش مطرح شد نشان داد که می‌تواند عصای دست خوبی برای مورایس و جانشین قابل اعتمادی برای امید نورافکن باشد.

گل هفته: هادی محمدی (تراکتور)

فولاد خودش را برای یک برد آسان و پرگل آماده کرده بود اما هادی محمدی این برد را حداقل تا دقیقه 90 برای نکونام غیرقابل دسترس کرد. اولین گل تراکتور که زیباترین گل هفته و یکی از زیباترین گل‌های لیگ تا این‌جای کار بوده است، تراکتور را به بازی برگرداند. زمانی که توپ کمی جلوتر از میانه میدان به هادی محمدی رسید همه منتظر بودند که ببینند این توپ یک حمله جدید را روی دروازه فولاد رقم خواهد زد یا نه. محمدی اما هواداران را خیلی منتظر نگذاشت و با یک شوت سرکش کار را یکسره کرد. او از همان نقطه‌ای که قبلا حمید بوحمدان توپ را به تیر دروازه تراکتور کوبیده بود گل زد تا جواد نکونام حسرت موقعیت از دست رفته را بخورد.

پاس گل هفته: مهدی ترابی (پرسپولیس)

اولین گل فصل پرسپولیس با یک پاس گل زیبا به ثمررسید. در بازی‌هایی که پرسپولیس اسیر بازی دفاعی حریفان می‌شد همه در انتظار یک پاس خط‌‌شکن بودند که دفاع حریفان را بشکند. در نهایت مهدی ترابی بود که این اتفاق را در بازی مقابل آلومینیوم رقم زد و با یک پاس گل زیبا، تک شوت در چارچوب تیمش و تک گل آن‌ها را پایه‌گذاری کرد. بهترین پاسور فصل گذشته پرسپولیس، باز هم با یک پاس خط‌کشی شده توانایی‌هایش را به رخ کشید.

چهره ویژه هفته: اشکان دژاگه (فولاد)

پیروزی دلچسب هفته را باید به نام شاگردان جواد نکونام نوشت. 2 امتیاز اندوخته بیشتر در حالی که همه در انتظار سوت پایان بازی بودند، شیرینی خاصی برای فولادی‌ها داشت. اشکان دژاگه هم بازیکنی بود که این هدیه ویژه را به خاطر اعتماد نکونام به او تقدیم کرد. مجید علیاری که گل اول تیمش را زده بود، این‌بار در نقش گل‌ساز ظاهر شد و سانتر او را دژاگه با یک ضربه سر وارد دروازه حریف کرد. دژاگه فقط 10 دقیقه برای ثبت اولین گلش در فصل جدید نیاز داشت. گلی با پیراهن تیم جدید به تیم سابق تا یک انتقام سریع و شیرین را گرفته باشد. بازیکنی که با خاطراتی تلخ از تراکتور جدا شد و حالا به لیگ برتر بازگشته تا آن روزها را با خاطرات شیرین جایگزین کند. 

کدخبر: 105730 تاریخ انتشار