لژیونرهای ایرانی شاغل در قاره اروپا، هفته موفقی را پشت سر نگذاشتند و ناکام در درخشش در ترکیب تیم‌های خود بودند.

به گزارش منیبان، هفته فوتبالی در قاره سبز در شرایطی خاتمه یافت که ستارگان فوتبال ایران نتوانستند عملکرد قابل‌قبولی را از خود در ترکیب تیم‌های باشگاهی‌شان به جای بگذارند و در آستانه فیفادی سپتامبر، ملی‌پوشان امیدوارند موفق شوند در هفته پیش‌رو نمایش‌های خوبی را از خود به جای بگذارند تا با آمادگی مناسب بتوانند در اردوهای تیم ملی حضور پیدا کنند.

«طارمی» و تلاش برای فراموش‌کردن شب کابوس‌وار

مهدی طارمی هفته خوبی را در لیگ پرتغال نگذراند. او که در ترکیب اصلی پورتو در مصاف هفته چهارم به مصاف ریو‌آوه، تیم سابق خود رفت، نتوانست در شب شکست شاگردان سرجیو کونسیسائو عملکرد مثبتی در ترکیب پورتویی‌ها داشته باشد و پنالتی به‌دست آمده برای تیمش را هم از دست داد تا شبی تلخ را در برابر همبازیان پیشین خود سپری کند.طارمی بعد از گذراندن یک هفته سخت و پرحاشیه و در شرایطی که شایعاتی پیرامون انتقالش به چلسی مطرح بود، حالا خود را مهیای حضور در ترکیب تیم پورتو برای مصاف با ژیل‌ویسنته می‌کند. شاگردان کونسیسائو بامداد یکشنبه سیزدهم شهریورماه در هفته پنجم لیگ پرتغال به میدان خواهند رفت. نکته ویژه تقابل مهدی طارمی و علی علیپور 2 مهاجم سابق پرسپولیس در این مسابقه است و باید دید دو مهاجم سرخ‌پوش در ترکیب پورتو و ژیل‌ویسنته چه عملکردی را از خود نشان می‌دهند. پورتویی‌ها برای بازگشت به صدر جدول، به 3 امتیاز مسابقه پیش‌رو نیاز مبرمی دارند.

«سردار» به ترکیب اصلی لورکوزن برمی‌گردد؟

سردار آزمون مهاجم باتجربه تیم ملی فوتبال ایران بعد از حضور در ترکیب اصلی لورکوزن، عملکرد مدنظر خوبی نداشت تا به نیمکت لورکوزنی‌ها منتقل شود و در هفته گذشته و در جریان پیروزی 3 گله تیمش مقابل ماینس، تنها 7 دقیقه فرصت بازی پیدا کرد که موقعیت جدی گلزنی نصیب آزمون نشد.یاران آزمون که هفته گذشته نخستین برد خود در فصل جدید بوندس‌لیگا را جشن گرفتند، فردا (شنبه) در هفته پنجم این رقابت‌ها به مصاف فرایبورگ خواهند رفت که باید دید آیا جراردو سیوانه بار دیگر به مهاجم ایرانی در ترکیب اصلی تیمش اعتماد می‌کند یا سردار آزمون بازهم به عنوان یار جانشین به ترکیب لورکوزن اضافه می‌شود.

طوفان «جهانبخش» علیه نیمکت‌نشینی

علیرضا جهانبخش که در فصل جدید لیگ هلند به عنوان بازیکن ذخیره در فهرست تیم فاینورد جای گرفته، در مصاف هفته چهارم مقابل اِمِن فرصتی 6 دقیقه‌ای در ترکیب تیمش به‌دست آورد و نمایشی فوق‌العاده از خود به جای گذاشت. فاینورد تا پیش از حضور جهانبخش، با یک گل از حریف خود پیش بود اما بعد از به میدان رفتن ستاره باتجربه تیم ملی فوتبال ایران، او توانست یک گل برای تیمش بسازد و روی گل دیگر هم اثر مستقیم داشته باشد تا با عملکردی فوق‌العاده کارش را در هفته چهارم به پایان ببرد.جهانبخش با توجه به درخششی که در حضور کوتاه‌مدت خود در ترکیب فاینورد داشت، حالا امیدوار است برای هفته پنجم و دیدار با ایگلز، در ترکیب اصلی تیمش قرار گیرد. یاران جهانبخش فرداشب (شنبه) از ساعت 23:30 به مصاف حریف خود خواهند رفت.

اولین نمایش زوج ایرانی در ترکیب شارلوا؟

علی قلی‌زاده هافبک خوش‌تکنیک فوتبال ایران، در شب شکست تیمش مقابل کلوب بروخه در نیمه دوم به ترکیب تیمش اضافه شد اما نتوانست سد راه باخت شارلوا شود. قلی‌زاده در شرایطی به میدان رفت که تیمش 2 بر 1 از حریف عقب بود اما ستاره ایرانی موفق نشد شرایط را به سود شارلوا تغییر بدهد و در نهایت یاران قلی‌زاده با شکستی 3 بر 1 به کار خود پایان دادند.شارلوا در هفته هفتم ژوپیرلیگ بلژیک باید به مصاف خنت برود. علی قلی‌زاده در تلاش است تا به ترکیب اصلی تیمش بازگردد و هم‌چنین (ITC) امیرححسین‌زاده هم صادر شده تا احتمال حضور همزمان 2 ستاره ایرانی در ترکیب شارلوا وجود داشته باشد. تقابل شارلوا و خنت، یکشنبه سیزدهم شهریورماه از ساعت 21 به انجام می‌رسد.

یاران «محرمی» و ماموریت حفظ صدرنشینی

صادق محرمی مدافع راست ملی‌پوش دیناموزاگرب کرواسی هفته گذشته به ترکیب اصلی تیمش بازگشت و موفق شد در مصاف با سیبنیک 90 دقیقه برای دیناموزاگرب به میدان برود و نمایش قابل قبولی را از خود در ترکیب تیمش نشان داد. محرمی بعد از نمایش خوب مقابل سیبنیک، حالا امیدوار است بتواند در آستانه تقابل با چلسی، موقعیت خود در ترکیب دیناموزاگرب را تثبیت کند.دیناموزاگرب در هفته هشتم لیگ کرواسی امشب (جمعه) از ساعت 22:30 میزبان ریجکا است و باید دید آیا برای دومین بازی متوالی، مدافع ایرانی از ابتدا در ترکیب اصلی تیمش قرار می‌گیرد یا روند چرخشی صادق محرمی در ترکیب دیناموزاگرب همچنان ادامه خواهد داشت.

«قدوس» در حسرت فیکس‌شدن در برنتفورد

برنتفورد که در فهرست خود نام سامان قدوس را دارد، در هفته گذشته 2 دیدار در لیگ جزیره انجام داد. مصاف اول مقابل اورتون که با تساوی 1-1 خاتمه یافت و ستاره ایرانی فرصت بازی در ترکیب تیمش را به‌دست نیاورد و دیدار دوم، مقابل کریستال‌پالاس که بازهم با تساوی 1-1 به پایان رسید اما نکته مهم حضور 10 دقیقه‌ای قدوس در ترکیب برنتفورد بود و بعد از حضور ستاره ایرانی بود که برنتفوردی‌ها به گل تساوی مقابل کریستال‌پالاس رسیدند.قدوس بعد از نمایش خوب در ترکیب تیمش، همچنان در رویای حضور در ترکیب اصلی برنتفورد است و امیدوار به آنکه توانسته باشد نظر توماس فرانک را جلب کرده باشد. برنتفورد فردا (شنبه) در هفته ششم لیگ جزیره در خانه پذیرای لیدزیونایتد خواهد بود که باید دید آیا چشم‌انتظاری سامان قدوس برای حضور در ترکیب اصلی برنتفورد به پایان می‌رسد یا خیر.

تقابل مهاجمان پرسپولیسی؛ «علیپور» و چالش درخشش مقابل «طارمی»

علی علیپور در هفته چهارم لیگ پرتغال و در تقابل ژیل‌ویسنته با ویزلا و در شرایطی که مسابقه با تساوی 2-2 خاتمه یافت، از دقیقه 71 به ترکیب تیمش اضافه شد اما نتوانست گل برتری ژیل‌ویسنته را به‌ثمر برساند تا 2 امتیاز حساس بیرون از خانه برای یاران علیپور از دست برود.ژیل‌ویسنته در شرایطی هفته چهارم را با تساوی به پایان برد، که حالا آن‌ها باید خود را مهیای حضور در مقابل پورتو کنند و تقابل جذاب علی علیپور و مهدی طارمی می‌تواند اتفاق ویژه مصاف ژیل‌ویسنته - پورتو باشد. علیپور که هفته گذشته به عنوان یار جانشین به ترکیب تیمش اضافه شد، حالا امیدوار است بتواند در مقابل مهدی طارمی، در ترکیب اصلی ژیل‌ویسنته به میدان برود و مقابل همبازی سابق خود در پرسپولیس بدرخشد. دو تیم بامداد یکشنبه سیزدهم شهریورماه در هفته پنجم لیگ پرتغال مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

2 ستاره ایرانی در مصاف حساس سوپرلیگ ترکیه؟

مجید حسینی و علی کریمی 2 بازیکن سابق استقلال در فصل جدید سوپرلیگ ترکیه در کنار یکدیگر به میدان می‌روند و عضوی از تیم کایسری‌اسپور هستند. در هفته چهارم رقابت‌های سوپرلیگ ترکیه، کایسری‌اسپور به مصاف گیرسون‌اسپور رفت، آن‌هم در شرایطی که حسینی در قلب خط دفاعی تیمش حضوری ثابت داشت اما علی کریمی به دلیل مصدومیت در فهرست کایسری‌اسپور حضور پیدا نکرد و در شب نمایش درخشان مدافع ایرانی، کایسری‌اسپور به پیروزی 3 گله دست پیدا کند.علی کریمی با رفع مصدومیت، آماده بازگشت به ترکیب کایسری‌اسپور است. این تیم در هفته پنجم سوپرلیگ ترکیه باید در دیداری حساس به مصاف فنرباغچه برود که باید دید 2 ستاره ایرانی شاغل در کایسری‌اسپور چه عملکردی را از خود نشان می‌دهند. یاران حسینی و کریمی در صورت کسب 3 امتیاز در این تقابل حساس می‌توانند به جمع 4 تیم برتر جدول ردره‌بندی صعود کنند. تقابل دو تیم فرداشب (شنبه) از ساعت 23:15 به میزبانی فنرباغچه برگزار می‌شود.

روزهای بحرانی «نادری» و آلتای‌اسپور در لیگ یک ترکیه

محمد نادری مدافع سابق استقلال که قراردادش را با آلتای‌اسپور تمدید کرده، بعد از غیبت در هفته نخست فصل لیگ یک ترکیه، در مسابقه هفته دوم مقابل پندیک‌اسپور تنها یک دقیقه فرصت بازی پیدا کرد و نظاره‌گر شکست تیمش بود. مدافع ایرانی در مصاف هفته سوم مقابل کچیورنجیوکو آنکارا، 62 دقیقه برای آلتای‌اسپور به میدان رفت اما نتوانست مانع شکست تیم خود شود تا فصل جدید لیگ یک ترکیه با 3 شکست برای یاران نادری همراه شود.آلتای‌اسپور در هفته چهارم لیگ یک ترکیه، یکشنبه سیزدهم شهریورماه میهمان آدانا اسپور است که باید دید اولین حضور فیکس مدافع ایرانی در فصل جدید در ترکیب آلتای رقم می‌خورد و یاران محمد نادری می‌توانند با کسب پیروزی از قعر جدول رقابت‌ها فرار کنند یا خیر.

کدخبر: 107190 تاریخ انتشار