با نتایج هفته پنجم، علیرضا بیرانوند، حامد لک و کریستوفر کنت در صدر جدول بیشترین کلین‌شیت قرار گرفتند.

به گزارش منیبان، علیرضا بیرانوند در پرسپولیس روزهای فراموش نشدنی را پشت سرگذاشت و به 4 قهرمانی متوالی دست یافت. با جدایی بیرانوند از پرسپولیس، حامد لک سنگربان این تیم شد و پس از یک فصل درخشان در دوره دوم نتوانست نمایش قبل را تکرار کند تا این بار بیرانوند جانشین این گلر شود.

کلین‌شیت‌های چراغ خاموش لک

بیرانوند با پرسپولیس در 4 بازی ابتدایی گل نخورد و آخرین تیمی بود که دروازه‌اش باز شد. با هر کلین‌شیت دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس، علاوه بر تمجید از عملکرد این گلر، یادی از عملکرد لک در فصل گذشته می‌شد که پرسپولیس در 5 هفته نخست کلین‌شیتی نداشت. لک اما در مس رفسنجان بی‌سر و صدا هر بازی دروازه‌اش را بسته نگاه داشت و با کلین‌شیت مقابل فولاد و گل خوردن بیرانوند برابر هوادار تعداد کلین‌شیت‌اش به عدد 4 رسید. البته کریستوفر کنت هم همین تعداد کلین‌شیت دارد با این تفاوت که کنت 2 گل دریافت کرده ولی بیرانوند و لک تنها یک گل خورده‌اند. هر 2 گلی که پرسپولیس و مس رفسنجان خورده‌اند از روی نقطه پنالتی بوده و کارنامه این 2 دروازه‌بان کاملاً یکسان است با این تفاوت که مدافعان برجسته‌تری در پرسپولیس نسبت به مس رفسنجان به دروازه‌بان کمک می‌کنند.

لک و بیرانوند به دنبال تاریخ‌سازی در لیگ برتر

علیرضا بیرانوند و حامد لک از جمله برجسته‌ترین دروازه‌بانهای تاریخ لیگ برتر هستند. حامد لک 108 کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر دارد و پس از مهدی رحمتی با 191 کلین‌شیت دوم است. این دروازه‌بان 32 ساله که چند دروازه‌بان را در نزدیک آمار خود می‌بیند به دنبال آن است که در ادامه دوران بازیگری ، جایگاهش خود را در رتبه دوم مستحکم کند.علیرضا بیرانوند با 29 سال سن، 90 کلین‌شیت داشته و در رده ششم بیشترین کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر است و در صورت ادامه بازیگری خود در لیگ برتر ایران می‌تواند به رده‌های بالای جدول کلین‌شیت صعود کند.

کدخبر: 107920 تاریخ انتشار