استقلالی‌ها در 3 دیدار خانگی خود در لیگ بیست‌ودوم تنها یک‌بار طعم پیروزی را چشیده‌اند.

به گزارش منیبان؛ استقلالِ لیگ بیست‌ودوم در کسوت مدافع عنوان قهرمانی، شروع پرتلاطمی داشته و آبی‌پوشان پایتخت نتوانسته‌اند هنوز رضایت هواداران خود را جلب کنند. البته که تغییر و تحولات پرشمار در ترکیب و روی نیمکت استقلال باعث شده تا پروسه هماهنگی آبی‌ها زمان‌بر باشد و ریکاردو سا پینتو سرمربی پرتغالی استقلال هم هنوز به ترکیب ایده‌آل مدنظرش نرسیده است تا 7 امتیاز برای استقلالی‌ها در 5 هفته ابتدایی لیگ بیست‌ودوم از دست برود.

«سا پینتو» و چالش ترکیب ثابت!

سرمربی پرتغالی استقلال شب گذشته بار دیگر به ترکیب اصلی تیمش دست زد و تغییراتی را اعمال کرد. او صالح حردانی را نیمکت‌نشین کرد تا کوین یامگا در نقش دفاع راست برای استقلال در مقابل پیکان به میدان برود و مهدی قایدی به جای یامگا در خط حمله حضور پیدا کند تا برای اولین‌بار مثلث مهدی قایدی، محمد محبی و پیمان بابایی شکل بگیرد. سا پینتو همچنین به جای سعید مهری، از آرش رضاوند در ترکیب اولیه آبی‌ها استفاده کرد.استقلال از آغاز لیگ بیست‌ودوم هنوز از ترکیب ثابتی استفاده نکرده و حداقل یک تغییر در هر مسابقه در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت مشاهده شده که نشان می‌دهد سا پینتو به ترکیب ایده‌آل مدنظرش در استقلال نرسیده است و حتی این احتمال وجود دارد که برای تقابل هفته ششم استقلال مقابل نساجی، بازهم شاهد تغییراتی در ترکیب اولیه آبی‌پوشان پایتخت باشیم.

5 امتیاز سرنوشت‌ساز در خانه از دست رفت!

استقلال با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ، در دور رفت لیگ بیست‌ودوم فرصت میزبانی بیشتری را در اختیار دارد و همچنین قرعه مناسب‌تری هم برای آبی‌ها رقم خورده است. به طوری‌که شاگردان سا پینتو در هفته‌های آتی باید در مقابل تیم‌های مدعی چون گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان و پرسپولیس به میدان بروند و در 5 هفته آغازین، تنها تقابل با سپاهان، دشوارترین مصاف شاگردان سا پینتو بود.استقلالی‌ها از 5 بازی ابتدایی خود در لیگ بیست‌ودوم، 3 مسابقه را در خانه برگزار کردند که ماحصل آن، تنها یک پیروزی مقابل مس کرمان بود و تساوی برابر پیکان و شکست مقابل سپاهان، در کارنامه شاگردان سا پینتو به‌چشم می‌خورد. آبی‌ها در فصل جاری لیگ برتر، تنها یک‌بار مقابل مس کرمان موفق به گلزنی در ورزشگاه خانگی‌شان شده‌اند و استقلالی‌ها در مصاف با پیکان و سپاهان نتوانستند دروازه رقبا را باز کنند تا تماشاگرانی که امسال برای تماشای دیدارهای استقلال به ورزشگاه رفته‌اند، تنها یک‌بار از دیدن گل تیم‌شان شادمان شوند!

شاگردان سا پینتو در هفته ششم لیگ برتر، برای دومین بازی متوالی و برای چهارمین‌بار در لیگ بیست‌ودوم، باید در ورزشگاه آزادی به میدان بروند و استقلالی‌ها در بازی با نساجی این فرصت را دارند تا با گلزنی و کسب 3 امتیاز، به روند نتیجه‌گیری خود در دیدارهای خانگی سامان بخشند.

کدخبر: 108162 تاریخ انتشار