آیا باشگاه فولاد موافق حضور جواد نکونام در تیم ملی است؟

به گزارش منیبان، تکلیف نیمکت تیم ملی فوتبال پس از حرف و حدیث‌های فراوان مشخص شد و کارلوس کی‌روش، سرمربی ایران در جام‌های جهانی 2014 و 2018، در قطر هم روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست تا سومین حضورش را در جام جهانی با تیم ملی فوتبال ایران تجربه کند.از همان روزی که خبر توافق فدراسیون فوتبال با کارلوس کی روش رسانه‌ای شد، یکی از مهمترین اخبار حول محور تیم ملی، تمایل کارلوس کی‌روش به حضور جواد نکونام در کادر فنی‌اش بود. مدیران فدراسیون فوتبال با پیشنهاد مرد پرتغالی ابتدا با نکونام و سپاس با مدیران فولاد باب مذاکره را باز کردند تا بتوانند شرایط حضور کاپیتان سابق تیم ملی را در جمع اعضای کادر فنی تیم ملی مهیا کنند، اما صحبت‌های نبی نایب رییس اول فدراسیون در شبکه ورزش موجب شد تا حدودی مدیران فولاد نسبت به این جدایی واکنش نشان دهند.با توجه به اینکه باشگاه فولاد تیم را با اندیشه‌های جواد نکونام آماده مسابقات لیگ بیست و دوم کرد و پیش از فصل نیز چالش‌های زیادی بر سر ادامه همکاری با او داشتند طبیعی بود که با جدایی این مربی جوان مخالفت کنند.

از یک طرف دیگر شنیده می‌شود که ظاهرا کارلوس کی‌روش در گفت‌و‌گو با مسئولان فدراسیون فوتبال هیچ گزینه ایرانی دیگری جز جواد نکونام برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ندارد و اگر نکونام به تیم ملی نیاید، عملا کادر کی‌روش خالی از ایرانی‌ها خواهد بود.اما نکته قبل توجه این است که فولادی‌ها پیش از این که نام نکونام به عنوان جانشین اسکوچیچ مطرح شده بود به نوعی چراغ سبز نشان داده بودند و در آن مقطع حمیدرضا گرشاسبی در پاسخ به اینکه آیا حاضر است نکونام را در اختیار تیم ملی ایران قرار دهد؟ تاکید کرده بود: "بحث موافقت من نیست. همه جامعه فوتبال بسیج شده‌اند تا به تیم ملی کمک کنند. زمانی که بحث تیم ملی باشد باید همه کمک کنند. اگر تصمیم بر انتخاب نکونام باشد و خودش هم موافق باشد، قطعاً تیم ملی در اولویت است. همه باشگاه‌ها جمع شده‌ایم که یک تیم ملی قوی داشته باشیم."

هر چند باشگاه فولاد پس از مطرح شدن نام نکونام خیلی زود دست به کار شد و با انتشار بیانیه‌ای این موضوع را تکذیب کرده و مدیران این باشگاه هم در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری فوتبالی مدعی شدند هیچگونه تماس و یا توافقی از سوی فدراسیون فوتبال با آنها صورت نگرفته است اما به نظر می‌رسد با توجه به در میان بودن منافع ملی در مسابقات جام جهانی و حضور پر قدرت تر در این مسابقات بعید است در نهایت مدیران باشگاه فولاد خوزستان و حتی مدیران کارخانه فولاد مخالفتی با حضور نکونام در تیم ملی ایران داشته باشند.در هر حال چیزی که شنیده شده این است نکونام فقط در مقطع جام جهانی که لیگ برتر تعطیل می شود به کمک تیم ملی خواهد رفت و او در اردوی اتریش حاضر نخواهد بود. البته که حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه فولاد دیروز حضور نکونام در کادر فنی تیم ملی را تکذیب کرد منتهی اشاره او به اینکه باید دید در آینده چه اتفاقی می‌افتد، باعث شده که هنوز نتوان با قطعیت، درباره منتفی شدن حضور نکونام در کادر فنی تیم ملی صحبت کرد.

کدخبر: 108633 تاریخ انتشار