فدراسیون فوتبال برای دومین‌بار در طول 5 ماه اخیر، دفاعیات خود درباره اتفاقات دیدار تیم‌های ملی ایران و لبنان را برای فیفا ارسال کرد.

به گزارش منیبان، یکی از اتفاقات جنجالی فوتبال ایران در سال 1401، در همان روزهای نخست رخ داد، جایی‌که مصاف تیم‌های ملی ایران و لبنان در آخرین دور از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و در شرایطی که صعود یوزهای ایرانی به جام جهانی مسجل شده بود، در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار شد و عدم حضور زنان در ورزشگاه و برخوردهای جنجالی با زنان حاضر در پشت درب ورزشگاه، خبرساز شد.کمیته انضباطی فیفا با تشکیل پرونده‌ای فوری خواهان بررسی شرایط پیش‌آمده در تقابل تیم‌های ملی ایران و لبنان شد. همزمان با واکنش بین‌المللی، در داخل هم روسای 3 قوه با دستوری ویژه، خواهان برخورد با عوامل حاشیه‌ساز در بازی ایران و لبنان شدند. در این بین البته مسئولان فدراسیون فوتبال مدعی شدند که بلیطی برای حضور زنان در ورزشگاه فروخته نشده و آن‌ها نباید در مقابل درب ورزشگاه حضور پیدا می‌کردند!فوتبال ایران حتی در خطر تعلیق هم قرار گرفت و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره حکم احتمالی کمیته انضباطی به میان آمد. ما این کمیته بعد از دریافت دفاعیات فدراسیون فوتبال ایران، قانع نشد و هفته گذشته مجدداً طی نامه‌ای تهدیدآمیز از مسئولان فدراسیون فوتبال ایران خواست تا به صورت کامل و با جزئیات بیشتر، دفاعیه خود را درباره اتفاقات رخ داده در حاشیه برگزاری تقابل ایران - لبنان ارائه کنند.

نگرانی مسئولان فدراسیون فوتبال از نامه فیفا

منصور قنبرزاده نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال ساعاتی بعد از آنکه نامه فیفا به فدراسیون فوتبال در فضای مجازی در حال انتشار بود، در گفت‌وگویی تلویزیونی نسبت به آن واکنش نشان داد و ابراز نگرانی کرد و مدعی شد که این نامه می‌تواند برای فوتبال ایران دردسرساز شود.مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که به واسطه نامه واصله از فیفا، او تصمیم گرفته تا سفر خود به قطر را لغو کند و برای ارائه دفاعیه‌ای متقن، مستنداتی را تهیه کند. تاج اعلام کرد که نامه فیفا، نامه مهم و نگران‌کننده‌ای بوده و او در تلاش است تا بتواند مسئولان کمیته انضباطی فیفا را درباره حواشی تقابل ایران - لبنان در مشهد اقناع کند.

31 شهریور سرنوشت‌ساز در انتظار فوتبال ایران

مسئولان فدراسیون فوتبال بعد از دریافت نامه فیفا، مستندات و ادله لازم را جمع‌آوری کرده و در مهلت 6 روزه برای پاسخ به نامه، آن‌ها را در اختیار مسئولان کمیته انضباطی فیفا قرار دادند تا زمان اعلام صدور رأی نهایی از سوی فیفا اعلام شود. براساس اعلام انجام شده، قرار است 31 شهریورماه رأی پرونده جنجالی دیدار ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد صادر شود.فدراسیون فوتبال ایران امیدوار است با ادله ارائه شده بتواند از تعلیق فرار کند اما گزینه‌های دیگری چون محرومیت از میزبانی در دیدارهای خانگی ملی و البته جریمه نقدی روی میز کمیته انضباطی فیفا وجود دارد که باید دید سرانجام این پرونده جنجالی، چه رأیی از سوی فیفا علیه فوتبال ایران صادر خواهد شد.

کدخبر: 109271 تاریخ انتشار