نکته ویژه دو بازی تدارکاتی تیم ملی در اردوی اتریش، گلزنی هر دو مهاجم صاحبنام ایران در جدال اروگوئه و سنگال بود.

به گزارش منیبان، اردوی آماده‌سازی ایران در اتریش با انجام دو بازی تدارکاتی مقابل اروگوئه و سنگال در شرایطی به پایان رسید که به نظر می‌رسد کی‌روش چه در فاز تهاجمی و چه دفاعی از عملکرد نیروهایش به رضایت نسبی رسیده باشد. کارلوس کی روش که به نظر می‌رسد تصمیم نهایی خود را برای سود بردن از یکی از دو مهاجم (سردار آزمون و مهدی طارمی) به صورت تکی در جام‌جهانی قطر را گرفته باشد، در اتفاقی جالب هر دو مهاجم تیمش در حضور تعویضی خود به گل رسیدند. در جدال با اروگوئه این سردار آزمون بود که از ابتدا در ترکیب اصلی حاضر بود و در بیشتر دقایق بازی با پرس فوق‌العا‌ده‌اش روی خط دفاعی حریف، به دنبال این بود تا مانع از شکل‌گیری طراحی حمله از سوی حریف شود. آزمون در نقشی که در جام جهانی قبلی نیز به کار گرفته شده بود در این پروژه نیز موفق ظاهر شد و البته از گلزنی ناکام ماند تا کار نهایی برعهده مهدی طارمی باشد. در بازی با اروگوئه بعد از حضور طارمی و خروج سردار آزمون، مهاجم ایرانی تیم پورتو موفق شد با پیراهن شماره ۹ تیم ملی ایران گل برتری را به نام خود کند. در جدال دوم اما این ماجرا متفاوت پیش رفت. سردار آزمون که بحث زیادی درباره مصدومیت و حضور نصفه و نیمه‌اش در تمرینات پیش از بازی شکل گرفته بود، در این بازی کار را از روی نیمکت استارت زد تا مهدی طارمی به عنوان مهاجم فیکس برابر سنگال به میدان برود.

طارمی در این جدال با همان ویژگی پا به توپ خود از میانه زمین، به دنبال شکل‌گیری حملات ایران بود و در ۵۰ و اندی دقیقه‌ای که در میدان رفته بود، توانست تفکرات کادرفنی را در زمین اجرا کند.

با تعویض طارمی و حضور سردار آزمون، اینبار مهاجم شماره ۲۰ تیم ملی توانست ماموریت را به خوبی پایان دهد و اینبار روی ارسال دیدنی حاج‌صفی و پرش دیدنی سردار روی جاگیری مناسبی که داشت، گل تساوی را وارد دروازه سنگال کردند. گلزنی هر دو مهاجم هدف ایران که گزینه قطعی تیم ملی در جام‌جهانی قطر نیز محسوب می‌شوند، قطعا یک نشانه خوب و امیدوارکننده محسوب می‌شود. جایی که مقابل انگلیس، ولز و آمریکا بار دیگر نگاه‌ها به طارمی و سردار و امیدوار به تداوم روند گلزنی آنها خواهد بود.

کدخبر: 111835 تاریخ انتشار