مسئول رسانه‌ای دفتر اتحادیه اروپا در قدس و رام الله اعلام کرد این نهاد بین المللی برای آرام کردن اوضاع میدانی در کرانه باختری با هدف عدم انفجار شرایط در این منطقه تلاش می‌کند.

به گزارش مُنیبان، مسئول رسانه‌ای دفتر اتحادیه اروپا در قدس و رام الله اعلام کرد این نهاد بین المللی برای آرام کردن اوضاع میدانی در کرانه باختری با هدف عدم انفجار شرایط در این منطقه تلاش می‌کند.

شادی عثمان، مسئول رسانه‌ای دفتر اتحادیه اروپا در قدس و رام الله در گفتگو با خبرنگاران در رام الله تاکید کرد اتحادیه اروپا با تمام طرف‌ها ارتباط برقرار کرده و برای آرام کردن اوضاع تلاش می‌کند چرا که انفجار اوضاع و وقوع تنش فراگیر به نفع هیچ‌یک از طرف‌ها نخواهد بود.

وی افزود هدف دستیابی به آرامش و توقف حملات اسرائیلی به مناطق الف کرانه باختری است که تحت تسلط تشکیلات خودگردان فلسطین قرار داشته تا این ساختار فلسطینی بتواند ماموریت‌های خود را انجام داده و اشکال مختلف تنش میدانی که تقریباً به طور روزمره در جریان است را پایان دهد.

عثمان ادامه داد افزایش وخامت اوضاع این خطر را افزایش می‌دهد که حوادث در این منطقه به حد غیر قابل کنترل رسیده که این به نفع هیچ‌یک از طرف‌های درگیر نخواهد بود و هدف تلاش‌های کنونی ترغیب همه طرف‌ها به سمت آرامش است.

وی تاکید کرد اسرائیل باید به قوانین بین المللی و توافقات امضا شده با تشکیلات خودگردان پایبند باشد و امیدواریم این تلاش‌ها نتیجه مثبتی در پی داشته باشد.

عثمان همچنین تهدیدات رهبران اشغالگر در خصوص حملات گسترده به ویژه علیه دو شهر جنین و نابلس در شمال کرانه باختری را برای اتحادیه اروپا غیر قابل قبول دانسته و این نهاد بین المللی خواستار کاهش سطح تنش‌ها در این منطقه است./ ایسنا

کدخبر: 112378 تاریخ انتشار