نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه دولت گفت: جزئیات نهایی توافقنامه با لبنان را بررسی می کنیم و پس از انجام اصلاحات قانونی، آن را در دولت به رأی می گذاریم.

به گزارش منیبان، یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه دولت گفت: جزئیات نهایی توافقنامه با لبنان را بررسی می کنیم و پس از انجام اصلاحات قانونی، آن را در دولت به رأی می گذاریم.

وی افزود: چند روز پیش لبنان و ما در اسرائیل پیشنهاد آمریکا را در مورد پیش نویس توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی دریافت کردیم. این پیشنهاد منافع امنیتی، سیاسی و اقتصادی اسرائیل را کاملا حفظ می کند.

لاپید با بیان اینکه امنیت را در شمال تقویت و نسبت به تولید گاز در میدان کاریش اقدام خواهیم کرد، مدعی شد: هیچ مانعی برای توسعه یک میدان گازی دیگر در لبنان وجود ندارد، از طریق آن درآمدهایی که شایسته آن هستیم کسب می کنیم از طرفی هم این کار باعث می شود ارتباط لبنان با ایران ضعیف، حزب الله محدود و امنیت به منطقه برگردد.

ریاست جمهوری لبنان دیروز شنبه اعلام کرد که میشل عون، رئیس جمهور این کشور پیام کتبی از میانجی آمریکایی در خصوص پیشنهادات مربوط به تعیین مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی دریافت کرده است.

پیش از این رئیس جمهوری لبنان گفته بود: در آستانه بستن این پرونده به نفع لبنان هستیم و به حق و حقوقمان دست خواهیم یافت.

موضوع تعیین مرزهای دریایی برای لبنان از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا اکتشاف منابع نفتی در آب های این کشور را تسهیل می کند./ ایسنا

کدخبر: 112790 تاریخ انتشار