یکی از مشکلاتی که استفاده از لوازم برقی در خانه دارند این است که معمولا در صورتی که با قطعی برق ناگهانی یا نوسانات ناشی از آن مواجه شوند، دچار سوختگی و خرابی می‌شوند.

تاثیر قطع بر یخچال

یکی از مشکلاتی که استفاده از لوازم برقی در خانه دارند، این است که معمولا در صورتی که با قطعی برق ناگهانی یا نوسانات ناشی از آن مواجه شوند، دچار سوختگی و خرابی می‌شوند. به عنوان مثال، یخچال یکی از حساس‌ترین لوازم خانگی محسوب می‌شود. یکی از علل پرتکرار خرابی و تعمیر یخچال در نمایندگی تعمیر یخچال وایت هاوس، مشکلات ناشی از قطع برق هستند. در واقع، تاثیر قطع برق بر یخچال کاملا منفی است و در همه موارد، باعث خرابی یخچال می‌شود.

در ادامه، به بررسی تاثیر قطع برق بر یخچال و مشکلات ناشی از آن پرداخته می‌شود. همچنین موارد جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی نیز مطرح شده است.

تاثیر قطع برق بر یخچال چه مواردی است؟

قطع شدن ناگهانی برق می‌تواند باعث ایجاد خرابی در تمامی لوازم برقی خانه شما شود. در ان بین، یخچال‌ها که دارای قطعات حساسی هستند، آسیب زیادی دریافت می‌کنند و به احتمال زیاد، شما را مجبور به پرداخت هزینه زیادی برای تعمیر یخچال می‌کنند. امروزه اکثر لوازم خانگی به صورت الکترونیکی هستند و درون آنها، یک برد اصلی وظیفه مدیریت دستگاه و ارسال فرمان‌ها به قطعات مختلف را برعهده دارد. قطع شدن ناگهانی برق باعث آسیب دیدگی و در بسیاری از مواقع، سوختگی این قطعه حساس می‌شود. همچنین احتمال آسیب به موتور اصلی یخچال نیز وجود دارد.

در بین یخچال‌ها، تاثیر قطع برق بر یخچال ساید بای ساید بسیار بیشتر از دیگر انواع یخچال است. به عنوان مثال، در موارد زیادی از تعمیر یخچال فریجیدر که بر اثر قطع برق آسیب دیده بودند، یخچال‌های ساید بای ساید بودند. این یعنی خرابی یخچال‌های ساید بای ساید بر اثر قطع شدن ناگهانی برق، بیشتر از یخچال‌های معمولی اتفاق می‌افتد.

به صورت کلی، قطع شدن برق نمی‌تواند باعث خرابی لوازم برقی خانه شوند؛ این نوسانات برق است که می‌تواند با وارد کردن یک شوک الکترونیکی به یخچال شما، باعث سوختگی موتور، برد یا دیگر قطعات آن شود. نوسانات برق معمولا در زمان وصل شدن مجدد برق اتفاق می‌افتد. همچنین در برخی مواقع، برخورد صاعقه به تیرهای چراغ برق یا مسیر خطوط برق رسانی، باعث ایجاد نوسان در جریان برق می‌شود.

چطور می‌توان تاثیر قطع برق بر یخچال را کاهش داد؟

 

برای اینکه بتوان تاثیر قطع برق بر یخچال را کاهش داده و احتمال خرابی بر اثر این مورد را به نزدیکی صفر برسانیم، باید مواردی را رعایت کنیم. در ادامه برخی از این موارد آورده شده است:

استفاده از محافظ برق

حتما در هنگام خرید لوازم خانگی از جمله یخچال، لباسشویی، تلویزیون و دیگر لوازم خانگی پرمصرف و گران قیمت، یک محافظ برق نیز خریداری کنید. محافظ برق از ورود نوسانات و ولتاژهای غیرعادی به دستگاه جلوگیری کرده و عمر دستگاه را بهبود می‌بخشد. لازم به ذکر است نوعی فیوز به نام استبلایزر نیز در بازار جود دارند که توانایی نصب به عنوان محافظ کل ساختمان را دارند.  می‌توانید با خرید این نوع محافظ، به کلی برق خانه‌تان را از نوسانات و ولتاژهای غیرعادی در امان نگه دارید. استبلایزرها در دو نوع 6 کیلووات و 8 کیلووات وجود دارند و می‌توانید با توجه به مصرف برق خانه‌تان، آنها را خریداری کنید. حتما برای یخچالتان از محافظ برق استفاده کنید. استفاده از محافظ برق باعث می‌شود که به خدماتی مثل تعمیرگاه یخچال جنرال الکتریک احتیاج پیدا نکنید.

استفاده از UPS

کاربرد اصلی یو پی اس، این است که از خاموش شدن ناگهانی دستگاه‌ها جلوگیری کند. این دستگاه درون خود یک باتری دارد که هنگام قطع برق، به شما فرصت محدودی برای خاموش کردن لوازم خانگی می‌دهد. به عنوان مثال تصور کنید در هنگام قطعی برق، تلویزیون شما در حال کار باشد. در صورت استفاده از UPS، شما فرصت خاموش کردن تلویزیون و از برق کشیدن آن را دارید!

با انجام این کارها، می‌توانید تاثیر قطع برق بر یخچال و دیگر لوازم خانگی را تا حد زیادی کاهش داده و از خسارات احتمالی، جلوگیری کنید.

تعمیر لوازم خانگی آسیب دیده از قطع برق

گروه تعمیر لوازم خانگی مدرن تکنیک، نمایندگی تعمیر یخچال جنرال الکتریک، سامسونگ، الجی، بوش، وایت هاوس و ده‌ها برند سرشناس دیگر است. در مدرن تکنیک تعمیرکاران متخصص آماده خدمات رسانی و تعمیر لوازم خانگی شما در محل هستند. همچنین مشاورین زبده ما در 24 ساعت شبانه روز، آماده مشاوره و راهنمایی شما برای برطرف کردن مشکلات یخچال یا دیگر لوازم خانگی‌تان هستند.

تمامی خدمات ارائه شده در گروه مدرن تکنیک، دارای گارانتی 9 ماهه هستند. همچنین در صورت معیوب شدن قطعات، قطعات اصلی و اورجینال به جای آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین با خیال آسوده، تعمیر لوازم خانگی خود را به ما بسپارید!

کدخبر: 113054 تاریخ انتشار