هیئت سازمان ملل در عراق (یونامی) در بیانیه‌ای اعلام کردند: عراقی‌ها یک سال پیش به امید اینکه آینده جدیدی را برای کشورشان رقم بزنند به پای صندوق‌های رأی رفتند و انتخابات با سختی زیادی برگزار شد که نتیجه فشار مردمی و اعتراضاتی بود که در جریان آن صدها جوان عراقی کشته و هزاران تن زخمی شدند.

به گزارش منیبان، هیئت سازمان ملل در عراق (یونامی) در بیانیه‌ای اعلام کردند: عراقی‌ها یک سال پیش به امید اینکه آینده جدیدی را برای کشورشان رقم بزنند به پای صندوق‌های رأی رفتند و انتخابات با سختی زیادی برگزار شد که نتیجه فشار مردمی و اعتراضاتی بود که در جریان آن صدها جوان عراقی کشته و هزاران تن زخمی شدند. متأسفانه بعد از این انتخابات سیاست‌های دودستگی در پیش گرفته شد و ناامیدی به بار آورد.

در این بیانیه آمده است: عراق امروز زمان زیادی ندارد. بحرانی که دوره آن طولانی شده است احتمالا به بی ثباتی بیشتر منجر شود و حوادث اخیر دلیلی برای این مسئله است و زندگی شهروندان را تهدید می‌کند، برای همین تصویب بودجه ۲۰۲۳ مسئله مهمی است.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته طرف‌های عراقی تلاش زیادی در مسیر ثبات سیاسی کردند اما بی فایده بود و اکنون زمان آن فرا رسیده که طبقه سیاسی مسئولیت را برعهده گرفته و حرفشان را به عمل تبدیل کنند. طرف‌های فعال در روند سیاسی باید بدون هیچ پیش شرطی وارد مذاکره شده و با نتایج اصلی از طریق امتیازدهی توافق جمعی کنند تا مشخص شود که هدفشان برآورده کردن نیازهای مردم عراق و تشکیل دولتی با اختیارات کامل و کارآمد است. اکنون زمان عمل رسیده است./ ایسنا

کدخبر: 114353 تاریخ انتشار