وزیر خارجه فرانسه در دیدار با میشل عون، رئیس جمهور لبنان گفت: امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از من خواست به شما به خاطر پایان مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی تبریک بگویم و بر دوستی میان دو کشور تاکید کنم.

به گزارش منیبان، کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه در دیدار با میشل عون، رئیس جمهور لبنان گفت: امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از من خواست به شما به خاطر پایان مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی تبریک بگویم و بر دوستی میان دو کشور تاکید کنم. بعد از پایان مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی، سفر من به لبنان در فضای بسیار مثبتی صورت گرفته و بعد از موافقت لبنان، شرکت توتال استخراج نفت را آغاز خواهد کرد و اوضاع در مسیر درست پیش می‌رود. فرانسه به دوستی خود با لبنان به ویژه در شرایط سخت پایبند است.

وی گفت: من امیدوارم لبنانی‌ها بتوانند این شرایط سخت را پشت سر گذاشته و رئیس جمهور جدید را انتخاب کرده و اصلاحات ضروری را برای بهبود وضعیت اقتصادی انجام دهند. انجام اصلاحات لازم و احترام به موعدهای تعیین شده در قانون اساسی یک پیام مثبت برای کشورهایی است که آنها نیز از بحران‌های مشابه رنج می‌برند.

لبنان و رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر با میانجیگری آمریکا توانستند به توافق نهایی درباره ترسیم مرزهای دریایی دست یابند./ ایسنا

کدخبر: 115048 تاریخ انتشار