نخست وزیر این کشور و اعضای اداره بخش نفت در دولت گفت: من پیش از این با میشل عون، رئیس جمهور لبنان دیدار کردم و به او این دستاورد تاریخی درباره توافق ترسیم مرزهای دریایی را تبریک گفتم.

به گزارش مُنیبان، ولید فیاض، وزیر انرژی لبنان بعد از نشستی با نجیب میقاتی، نخست وزیر این کشور و اعضای اداره بخش نفت در دولت گفت: من پیش از این با میشل عون، رئیس جمهور لبنان دیدار کردم و به او این دستاورد تاریخی درباره توافق ترسیم مرزهای دریایی را تبریک گفتم.

وی گفت: سعد الکعبی، وزیر نفت قطر نامه‌ای را از سوی مقامات این کشور درباره تمایل دوحه برای شرکت در استخراج نفت در بلوک شماره چهار و بلوک شماره ۹ برای ما فرستاد. با مشارکت قطر، این کشور به شرکت‌های توتال فرانسه و انی ایتالیا برای استخراج نفت می‌پیوندد.

فیاض گفت: این مسئله بسیار مهمی است. ما از قدرت سرمایه‌گذاری قطر اطلاع داریم و از این کشور به خاطر تمایل به سرمایه‌گذاری در اقتصاد لبنان قدردانی می‌کنیم. قطر همواره در کنار مردم لبنان بوده است.

لبنان و رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر با میانجیگری آمریکا توانستند به توافق نهایی درباره ترسیم مرزهای دریایی دست یابند./ ایسنا

کدخبر: 115153 تاریخ انتشار