به نوشته روزنامه عربی۲۱، اودی دکل، پژوهشگر موسسه مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل‌آویو و ژنرال ذخیره این رژیم ضمن هشدار درباره برخی "سناریوهای خطرناک" در سایه انسداد مستمر افق سیاسی فلسطینی‌ها اظهار کرد: تشکیلات عرین الاسود (بیشه شیران) پیام هشدارآمیزی برای اسرائیل است.

به گزارش مُنیبان، به نوشته روزنامه عربی۲۱، اودی دکل، پژوهشگر موسسه مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل‌آویو و ژنرال ذخیره این رژیم ضمن هشدار درباره برخی "سناریوهای خطرناک" در سایه انسداد مستمر افق سیاسی فلسطینی‌ها اظهار کرد: تشکیلات عرین الاسود (بیشه شیران) پیام هشدارآمیزی برای اسرائیل است.

اودی دکل گفت: تشکیلات عرین الاسود در منطقه نابلس شامل ده‌ها فعال مسلح است که به جنبش‌های حماس یا فتح و یا گردان‌های شهدای الاقصی و یا جهاد اسلامی وابسته نیستند. بیشتر اعضای این تشکیلات جوانان فلسطینی بوده و در میان آنها فرزندان پدرانی‌ نیز هستند که در حال حاضر در دستگاه‌های امنیتی فلسطین خدمت می‌کنند.

این ژنرال اسرائیلی با اشاره به ثبت رکورد ۳۴ عملیات تیراندازی در کرانه باختری که در طول یک دهه اخیر بالاترین عدد بوده است، گفت: بیشتر عملیات‌های تیراندازی هفته‌های اخیر در کرانه باختری به این گروه نسبت داده می‌شود.

او در ادامه گفت که "این تشکیلات و بیشتر فعالیت‌های آن در منطقه نابلس متمرکز است اما در یک مورد ارتباطی میان آن و یک عضو مقاومت یافت شد که با سلاحی ابتدایی و بمب‌های دست‌ساز به "یافا" آمده بود. این فرد در یافا توسط نیروهای اشغالگر بازداشت شد.

این پژوهشگر موسسه مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل‌آویو افزود: انگیزه‌های اصلی این تشکیلات به تحولات میدانی، ضعف حاکمیت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، افزایش درگیری‌های داخلی در مناطق فلسطینی، ضعف و نبود انگیزه‌های ممانعت از اجرای عملیات‌ها توسط دستگاه‌های امنیتی فلسطین و شرایط مالی سخت جوانان فلسطینی مرتبط هستند.

دکل ادامه داد: این تشکیلات خود را "عرین الاسود" (بیشه شیران) نامیده و نشان‌های جدیدی را برای خود انتخاب کرده است از جمله لباس‌های مشکی و لوگوی تفنگ‌های ام۱۶ بر بالای تصویر قبة الصخره و خطوط قرمز که اشاره به این دارند که سلاح آنها به سمت مردم نشانه نرفته‌اند.

او در ادامه گفت: هدف آشکار "گام نهادن در راه شهدا" که این تشکیلات در پیش گرفته، مقابله با سربازان ارتش اسرائیل فعال در شهرها و روستاهای فلسطینی‌، بر هم زدن آرامش زندگی شهرک‌نشین‌ها و بیدار کردن ملت فلسطین برای یک انتفاضه‌ مردمی گسترده است./ ایسنا

کدخبر: 116568 تاریخ انتشار