سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: این تصمیمات اتخاذ شده در نشست شورای اتحادیه اروپا بار دیگر بر ماهیت تقابلی سیاست این بلوک تاکید کرد.

به گزارش مُنیبان، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: این تصمیمات اتخاذ شده در نشست شورای اتحادیه اروپا بار دیگر بر ماهیت تقابلی سیاست این بلوک تاکید کرد.

وی افزود: اتحادیه اروپا در حال تبدیل شدن به "یک مکان بی‌قانون" است، جایی که حقوق شهروندان و سرمایه‌گذاران نقض می‌شوند.

زاخارووا در ادامه گفت: باعث تاسف است که اتحادیه اروپا که خودش را اصلی‌ترین محافظ نظم مبتنی بر قانون معرفی می‌کند، شدیدا به فضایی بی‌قانون تبدیل شده است که به دلایل سیاسی اجازه می‌دهد حقوق خارجی‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی رعایت نشود. بارزترین نمونه از این موضوع، واکنش اتحادیه اروپا به خرابکاری در خط لوله گازی نورد استریم است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: نتیجه‌گیری‌های شورای اروپا شامل حتی یک کلمه درباره لزوم یک تحقیقات مرتبط نیست و این می‌تواند تنها نشان‌دهنده یک چیز باشد؛ عدم تمایل مداوم به شناسایی فردی که پشت این حملات تروریستی به بزرگ‌ترین زیرساخت اروپایی که برای تضمین واقعی امنیت انرژی کشورهای عضو اتحادیه اروپا ساخته شده است، قرار داشت.   

وی تصریح کرد: مسکو اتهامات غرب دال بر اینکه روسیه زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین را بمباران می‌کند، کاملا ریاکارانه می‌بیند. اتحادیه اروپا حق اخلاقی برای گفتن کلامی درباره جنایات جنگی را از دست داده چرا که طی هشت سال چشم خود را بر کشتارهای غیرنظامیان، زنان و کودکان در بمباران‌های دولت کی‌یف علیه مناطق دونباس بسته بود.

زاخارووا تاکید کرد: اتحادیه اروپا تمایلی به پیدا کردن یک راه‌حل صلح‌آمیز برای جنگ اوکراین ندارد. برعکس، آنها به سرمایه‌گذاری بی‌فکرانه مبالغ قابل توجهی برای طولانی‌تر کردن خصومت‌ها ادامه می‌دهند. برای این منظور، تصمیماتی در مورد اختصاص یک بودجه ۵۰۰ میلیون یورویی اضافی برای تامین تسلیحات برای نیروهای مسلح اوکراین و برای ایجاد یک هیات اروپایی در زمینه حمایت نظامی از اوکراین اتخاذ شده‌اند./ ایسنا

کدخبر: 116840 تاریخ انتشار