رئیس جمهوری ترکیه در جریان سخنرانی در یک مراسم افتتاحیه در شهر دیاربکر گفت: این مدافعان حقوق بشر غربی کجا هستند؟ آیا تاکنون به شهر دیاربکر آمده‌اند و با مادران اینجا ملاقات کرده‌اند؟ آنها هیچ کاری با دفاع از حقوق بشر ندارند.

به گزارش مُنیبان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جریان سخنرانی در یک مراسم افتتاحیه در شهر دیاربکر گفت: این مدافعان حقوق بشر غربی کجا هستند؟ آیا تاکنون به شهر دیاربکر آمده‌اند و با مادران اینجا ملاقات کرده‌اند؟ آنها هیچ کاری با دفاع از حقوق بشر ندارند.

از سه سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی، خانواده‌هایی که ظاهرا فرزندانشان توسط پ.ک.ک ربوده یا به زور به کار گرفته شده‌اند در مقابل دفاتر حزب دموکراتیک خلق در دیاربکر اردو زده‌اند؛ حزبی که به گفته اردوغان با این گروه تروریستی ارتباط دارد، و در حال حاضر با یک پرونده بسته شده در دادگاه عالی این کشور مواجه است.

از آن زمان تاکنون تظاهرات به دیگر استان‌های ترکیه از جمله وان، موش، شرناق و هاکاری گسترش یافته است.

پ.ک.ک در کمپین ترور ۳۵ ساله‌اش علیه ترکیه مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار تن از جمله زنان، کودکان و نوزادان بوده است. این گروه از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی ثبت شده است.

اردوغان بارها از ناکامی کشورهای غربی در نشان دادن همبستگی در مقابل حملات تروریستی پ.ک.ک از جمله اینکه به تروریست‌های پ.ک.ک اجازه می‌دهند در خاک اروپا زندگی کنند و دست به تظاهرات بزنند و یا حمایت آمریکا از "شاخه‌های پ.ک.ک در سوریه" انتقاد کرده است./ ایسنا

کدخبر: 117011 تاریخ انتشار