خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد که طی روز جمعه یک هیئت دولتی قبرسی به بیروت سفر کرده و ابتدا دیداری را با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان برگزار کردند و در این دیدار درباره پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان دو کشور گفت وگو شد.

به گزارش مُنیبان، خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد که طی روز جمعه یک هیئت دولتی قبرسی به بیروت سفر کرده و ابتدا دیداری را با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان برگزار کردند و در این دیدار درباره پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان دو کشور گفت وگو شد.

طبق این گزارش، اعضای هیئت قبرس پس از دیدار با عون با علی حمیه، وزیر مشاغل عمومی و حمل و نقل لبنان نیز دیدار و درباره این پرونده رایزنی کردند.

طبق این گزارش، پس از دیدارها و رایزنی‌های هیئت قبرس، الیاس بو صعب، معاون رئیس پارلمان لبنان در تماسی تلفنی میشل عون را در جریان نتایج نشست‌های جمعه با قبرسی‌ها قرار داد.

بو صعب به عون اعلام کرد که مذاکرات به یک فرمول برای اصلاح مرزهای دریایی میان قبرس و لبنان ختم شده است.

وی گفت: در دیدار هیئت قبرس و علی حمیه موارد مطرح شده در دیدار این هیئت با رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت و فرمولی برای اصلاح مرزهای دریایی بر اساس مصوبه ۶۴۳۳ و تصویب نقطه ۲۳ در جنوب حاصل شد و دو طرف بر سر اجرایی آن طبق روال قانونی توافق کردند.

بو صعب درباره این توافق تصریح کرد: این فرمول از ناحیه شمال خط مرکزی میان لبنان و قبرس را مبنای ترسیم قرار داده و نقطه تلاقی خطوط نیز پس از توافق سوریه و لبنان در پرونده ترسیم مرزها تعیین خواهد شد.

علی حمیه نیز در این باره گفت: در دیدار با هیئت قبرس با بازگشت مرزها از نقطه ۱ به نقطه ۲۳ موافقت شد و جزئیات مشخصی وجود دارد که با رعایت اصول حقوقی بین دو کشور بعداً بررسی خواهد شد.

وی افزود: هفته آینده مجدداً با هیئت قبرس تماس گرفته می‌شود تا این پرونده تکمیل شوند./ ایسنا

کدخبر: 118031 تاریخ انتشار