رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی از دستگیری 2 نفر مزاحم مجازی که اقدام به تهدید یکی از شهروندان از طریق انتشار تصاویر خصوصی وی می‌کردند، در شهرستان گرمه خبر داد.

به گزارش منیبان؛ سرهنگ یوسف شاکری، رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه افرادی با انتشار تصاویر خصوصی وی اقدام به تهدید او کرده‌اند، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا شهرستان با رصد اطلاعاتی در فضای مجازی و انجام اقدامات پلیسی موفق شدند دو نفر متهم را در این زمینه شناسایی کنند، افزود: هر دو متهم در یک عملیات غافلگیرانه توسط پلیس دستگیر و برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی منتقل شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بررسی سوابق این افراد مشخص شد که هر دو متهم همکلاسی‌های فرد شاکی بودند، تصریح کرد: درنتیجه این افراد بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ یوسف شاکری از شهروندان خواست: در فضای مجازی اخلاق را رعایت کنند و از بارگذاری تصاویر و موارد خصوصی افراد جامعه جدا خودداری کرده و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

کدخبر: 122587 تاریخ انتشار