کارشناس امنیتی عراقی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی المعلومه اعلام کرد: تمامی داده‌ها بیانگر آن ست که حجم سلاح‌های سرازیر شده به سوی گروه تروریستی داعش بین سال‌های 2021 تا 2022 افزایش چشمگیری پیدا کرده و در مخفیگاه‌های این گروهک در دیاله و بقیه استان‌های عراق شواهد و دلایل واضحی در این رابطه به دست آمده است.

به گزارش منیبان، اکرم جاسم کارشناس امنیتی عراقی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی المعلومه اعلام کرد: تمامی داده‌ها بیانگر آن ست که حجم سلاح‌های سرازیر شده به سوی گروه تروریستی داعش بین سال‌های 2021 تا 2022 افزایش چشمگیری پیدا کرده و در مخفیگاه‌های این گروهک در دیاله و بقیه استان‌های عراق شواهد و دلایل واضحی در این رابطه به دست آمده است.

وی افزود: انتقال مستقیم سلاح‌های آمریکایی به گروه تروریستی داعش طی این مدت در حدود 30 درصد افزایش پیدا کرده است، امری که باعث می‌شود ابهامات و پرسش‌‌هایی در رابطه با نحوه رسیدن این نوع سلاح‌ها و مهمات آمریکایی به دست این گروهک تروریستی مطرح شود.

جاسم با اشاره به سلاح تک تیراندازهای داعش هم اعلام کرد: باید تحقیقاتی صورت بگیرد تا مشخص شود چگونه این نوع تسلیحات پیشرفته به دست عوامل داعش در مناطق مختلف رسیده است، تسلیحاتی که باعث شهادت ده‌ها نفر از نیروهای امنیتی و غیر نظامیان به ویژه در بخش دیالی شده است./ آخرین خبر

کدخبر: 123052 تاریخ انتشار