سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: نکته مهمی که در جلسه دولت و مجلس گفته شد این بود که بهترین راه مقابله با ناآرامی‌ها توجه به دغدغه مردم در حوزه اقتصاد و معیشت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی مُنیبان، سید نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران درباره محور جلسه امروز نمایندگان با رئیس جمهور گفت: از ابتدای مجلس یازدهم جلسات متعددی را با اعضای دولت سیزدهم داشتیم و علاوه بر جلسات متعدد با وزرا تلاش می‌کنیم اعضای دولت را به صحن مجلس بیاوریم. در جلسه امروز درباره موضوعات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مواردی مطرح شد. در جلسه امروز علاوه بر روسای قوای مجریه و مقننه از طرف دولت وزرای اطلاعات، صمت، بهداشت، معاون اجرایی و مسئول برنامه و بودجه حضور داشتند.

او افزود: درباره شاخص‌های حوزه صنعت و آخرین وضعیت برنامه هفتم و لایحه بودجه سال آینده مباحثی مطرح شد. در این جلسه رئیسی گفت دولت و مجلس خادمان ملت هستند که باید با هم همکاری کنند. او همچنین درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ و مواردی که نمایندگان باید به آن توجه کنند مواردی را مطرح کرد.

موسوی ادامه داد: روسای کمیسیون‌ها و ۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی موضوعاتی را عنوان کردند که محورها درباره وضعیت اقتصادی مردم، تنش آبی، نتیجه سفرهای استانی و به کار گیری مدیران متعهد بود. همچنین نقاط ضعف و قوت وضعیت موجود را برشمردند. نکته مهمی که در جلسه دولت و مجلس گفته شد این بود که بهترین راه مقابله با ناآرامی‌ها توجه به دغدغه مردم در حوزه اقتصاد و معیشت است. علاوه براین گفته شد که مردم پایبند به انقلاب هستند و دشمن در جنگی که به راه انداخت شکست خورد اما این به معنای نبودن اعتراض نسبت به عملکرد مسئولین نیست. 

او درباره زمان ارائه لایحه بودجه تصریح کرد: شاخص‌ها رو به رشد است و در سال آینده شاخص‌ها رو به بهبود خواهد رفت. تصمیم و تاکید دولت و مجلس بر این است که لایحه بودجه سال آینده به نحوی تنظیم شود که عدالت مدنظر قرار بگیرد و برنامه هفتم که محصول مشترک دولت و مجلس خواهد بود بعد از بودجه تهیه و تدوین خواهد شد.

موسوی در پاسخ به مُنیبان مبنی بر اینکه در جلسه امروز دولت و مجلس درباره وزیر راه چه مواردی مطرح شد؟ اظهار کرد: در این جلسه درباره وزیر راه بحثی مطرح نشد اما در مجموع به نظر می‌رسد پیشنهاد دولت درباره وزیر پیشنهادی امروز وصول شود و هفته آینده جلسه رأی اعتماد به مهرداد بذرپاش برگزار شود.

کدخبر: 125026 تاریخ انتشار