حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: دشمنان رسما اعلام کردند که ایران باید به هفت کشور تجزیه شود که مردم متوجه این توطئه ها شدند و آن را خنثی کردند.

به گزارش منیبان، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر زنجان با اشاره به جریانات اخیر در کشور، افزود: دشمن درصدد است ایران درگیر مسائل داخلی شود تا از جبهه مقاومت دست بردارد یعنی همان کاری که با سوریه، لبنان و فلسطین کرده اند به دنبال اجرا کردن در ایران هستند.

وی به تقویت گروه های تجزیه طلب و ترویست ها علیه ایران توسط دشمنان اشاره کرد و اظهار کرد: در اغتشاشات اخیر ۱۷ نوع پرچم را به نمایش در آوردند که اینها همه نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تجزیه ایران است.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: دشمنان رسما اعلام کردند که ایران باید به هفت کشور تجزیه شود که مردم متوجه این توطئه ها شدند و آن را خنثی کردند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه اعتراض و گلایه در جامعه وجود دارد ولی آتش زدن، شکستن و خسارت وارد کردن به اموال عمومی خط قرمز است، گفت: اعتراض به گرانی و کوچک شدن سفره مردم در جامعه وجود دارد ولی وقتی دشمن خواست از روش های دیگر وارد شود، مردم متوجه شدند و صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۵ آذر روز پژوهش و فناوری اشاره کرد و گفت: علم و دانش سبب تفوق، برتری و پیشرفت است و در حیات ۴۳ ساله انقلاب اسلامی به ویژه پس از حدود ۲۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی جهش علمی در کشور آغاز شد و اکنون قدم های بلندی در این زمینه برداشته شده است.

حجت الاسلام خاتمی افزود: در استان زنجان نیز در زمینه جهش علمی قدم های بلندی طی ۱۵ سال گذشته برداشته شده است.

وی به ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و اظهار کرد: وحدت بیشتر این ۲ نهاد، ضامن رشد و پیشرفت کشور خواهد شد.

امام جمعه زنجان به روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری اشاره کرد و گفت: خشونت را کسانی ایجاد کردند که مدعی فقدان خشونت شده اند؛ داعش را چه کسانی ایجاد و حمایت کردند؟بزرگترین جنگ های تاریخ و کشتار انسان ها را دنیای غرب مرتکب شده است./ ایرنا

کدخبر: 127454 تاریخ انتشار