در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، بندی با عنوان ماده 28 وجود دارد برمبنای این بند آموزش و پرورش می‌تواند برای تامین بخشی از نیروی مورد نیاز خود از طریق برگزاری آزمون استخدام با توجه به رعایت ضوابط و مقررات از میان دانش‌ آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و دانشگاه های سراسر کشور، با شرط گذراندن حداقل دوره یکساله مهارت آموزی در «دانشگاه فرهنگیان» اقدام نماید.

به گزارش منیبان؛ در طی چند سال اخیر آزمون استخدامی آموزش و پرورش (ماده 28) همزمان با آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی برگزار شده است، فراخوان آزمون استخدام آموزش و پرورش بصورت سراسری اطلاع رسانی می‌شود.

چه کسانی می توانند از ماده 28 استفاده نمایند؟

در بیانی دیگر می توان گفت: ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان این امکان را ایجاد کرده است تا وزارت آموزش و پرورش بتوانند علاوه بر نیرو هایی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل نموده اند و تعهد خدمت دارند، از بین دانش آموختگان سایر دانشگاه ها ، موسسات عالی و حوزه های علمیه اقدام به جذب نیروبه شرط گذراندن دوره های مهارت آموزی نماید.

با توجه به قوانین و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش تنها باید از میان فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان اقدام به جذب نیرو و استخدام معلم نماید. با توجه به این موضوع اما گاهی به دلیل اضطرار با تشخیص آموزش و پرورش و دانشگاه جذب نیرو و استخدام معلم مبتنی بر گذراندن دوره های یک ساله مطابق با ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد.

کدخبر: 130352 تاریخ انتشار