زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا، بیشترین درگیری را در دستگاه گوارش دارند.

به گزارش منیبان؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جلسه قرارگاه مدیریت کرونادرگیری گوارشی بیشترین درگیری مبتلایان به زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴ زیرسویه جدید در خانواده اومیکرون شناسایی شده که شامل xbb، xbb۱، bq۱ و bq۱.۱  است.

سیدجواد حسینی اظهار کرد: شروع موج هشتم بحران کرونا در ایران اعلام شده و باید مراقب باشیم تا با وضعیت نامناسب دیگر کشور‌ها مواجه نشویم و در فاصله زمانی باقی‌مانده برنامه‌ریزی بهتری برای مدیریت همزمان کرونا و آنفلوآنزا داشته باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: مهمترین کار برای دوری از این آسیب‌ها دریافت دُز یادآور واکسن کرونا در کنار استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی بوده است.

حسینی با بیان این نکته که ما باید از هم‌اکنون برای مدیریت ایام نوروز ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی کنیم تا دچار مشکلات شدیدتر در بعد از این ایام نشویم، تاکید کرد: در جلسه‌ای که با موضوع موج هشتم در استانداری خراسان رضوی داشتیم بر انجام دُز یادآور و همچنین استفاده از ماسک تاکید کردیم.

او بیان کرد: هم‌اکنون واکسنهای  سینوفارم، برکت پلاس، اسپایکوژن و نورا ۴ موجود  هستند و از مردم می‌خواهیم که یکی از آن‌ها را دریافت کنند و برای دُز یادآور خود منتظر واکسن خاصی نباشند.

کدخبر: 131327 تاریخ انتشار