نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگو با خبرنگاران در جریان بازدید از مدرسه‌ای در لندن گفت: کاهش هزینه‌های زندگی مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت اقتصادی دولت من است.

به گزارش مُنیبان، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگو با خبرنگاران در جریان بازدید از مدرسه‌ای در لندن گفت: کاهش هزینه‌های زندگی مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت اقتصادی دولت من است.

وی افزود: دولت و تمامی وزارتخانه‌ها به صورت کتبی از تمامی اتحادیه‌ها برای گفت‌وگو در روز دوشنبه دعوت کرده‌اند تا بتوانیم در مورد آنچه مقرون‌به صرفه، منطقی و وظیفه کشور ماست، تبادل نظر کنیم.

این اظهارات ریشی سوناک در حالی مطرح شد که هزاران تن از کارمندان بخش راه‌آهن انگلیس به بیان اعتراضات و نارضایتی‌های خود بر سر اختلاف دستمزد ادامه داده‌اند.

ریشی سوناک گفت: ما معتقدیم که این گفت‌وگوها باید انجام شوند. به همین خاطر است که از همگان دعوت کرده‌ایم تا روز دوشنبه به این گفت‌وگوها ملحق شوند و من امیدوارم این مذاکرات بتوانند سازنده باشند.

همزمان با اینکه انگلیس با موجی از اعتراضات و اعتصاب‌ها از جمله اعتصاب پرستاران، کارمندان پست و اساتید دانشگاه‌ها در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کند، روز پنجشنبه اعلام شد که دولت لندن قرار است قانون ضد اعتصاب جدیدی را معرفی کند. این بحران به خاطر افزایش تورم و اوضاع بد اقتصادی به وجود آمده است.

حدود ۴۰ هزار تن از اعضای اتحادیه راه‌آهن، دریانوردی و حمل‌ونقل و همچنین ۱۴ تن از اپراتورهای قطار در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه اعتصاب ۴۸ ساعته‌ای برگزار کردند. این اتحادیه پس از یک وقفه در روز پنجشنبه، مجددا یک اعتصاب ۴۸ ساعته دیگر را آغاز کرد./ ایسنا

کدخبر: 131770 تاریخ انتشار