سرمربی استقلال در رویارویی با 2 همتای خارجی خود ناموفق بوده و نتوانسته امتیازی را به‌دست آورد.

به گزارش منیبان، 5 سرمربی خارجی در لیگ بیست‌ودوم فعالیت داشته‌اند که عُمر حضور قربان بردیف در لیگ برتر فوتبال ایران به نیم‌فصل نرسید و این سرمربی روسی‌تبار تصمیم گرفت تا به لیگ برتر روسیه بازگردد و جدایی توافقی از تراکتور داشت و به تیم سوچی روسیه پیوست تا به جای او، پاکو خمس از سوی مدیران باشگاه تراکتور معارفه شود. به جز بردیف و خمس، ریکاردو سا پینتو از ابتدای فصل سکان هدایت استقلال را برعهده گرفته و ژوزه مورایس هم پذیرفته تا در نقش جانشین محرم نویدکیا سرمربی سپاهان شود. ادسون تاوارس هم برای نجات صنعت‌نفت آبادان، سومین سرمربی نفتی‌ها در لیگ بیست‌ودوم شد و جای فیروز کریمی را روی نیمکت این تیم گرفت.

کارنامه ناکام سرمربی آبی‌ها؛ 3 بازی و فقط 3 امتیاز!

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال از میان 4 رقیب خارجی‌اش در لیگ برتر مقابل 3 سرمربی فرصت بازی در نیم‌فصل نخست را پیدا کرد. سا پینتو در اولین تجربه حضورش روی نیمکت استقلال، آبی‌پوشان پایتخت را برابر سپاهان اصفهان به میدان فرستاد، تیمی که هدایتش برعهده ژوزه مورایس بود اما در تقابل 2 سرمربی پرتغالی، آبی‌ها نتوانستند همراه سا پینتو به پیروزی برسند و سپاهان با 2 گل در هفته نخست لیگ بیست‌ودوم جشن پیروزی گرفت تا اولین ناکامی بزرگ در کارنامه سرمربی پرتغالی استقلال به‌ثبت برسد. آبی‌های پایتخت در هفته سیزدهم در آبادان میهمان صنعت‌نفت بودند و این‌بار ریکاردو سا پینتو باید شاگردانش را برابر تیمی به میدان می‌فرستاد که سکان‌داری برزیلی داشت. شاگردان سا پینتو در آبادان نمایش راضی‌کننده‌ای نداشتند اما در واپسین دقایق بازی توانستند از روی نقطه پنالتی به گل برتری برسند تا اولین برد سا پینتو برابر یک سرمربی خارجی در لیگ برتر ایران مقابل ادسون تاوارس باشد. ساپینتو در سومین رویارویی‌اش با سرمربیان خارجی در فوتبال ایران، خود در کنار زمین حضور نداشت و به دلیل محرومیت از جایگاه ویژه بازی را تماشا می‌کرد اما شاگردانش را برابر تراکتور با هدایت پاکو خمس به میدان فرستاد که خاطره تلخ دیدار با سپاهان تکرار شد و آبی‌پوشان پایتخت با 2 گل شکست خوردند تا در پایان نیم‌فصل نخست و 3 رویارویی آبی‌ها با 3 سرمربی خارجی، سا پینتو فقط در یک بازی توانسته باشد با دست پر و پیروزی از میدان مسابقه خارج شود و 2 شکست در کارنامه سرمربی پرتغالی استقلال به چشم می‌خورد.

2 هفته طلایی برای انتقام و اعاده حیثیت؟

سرمربی پرتغالی استقلال بعد از گذراندن یک جلسه محرومیت به واسطه 4 اخطاره شدن، حالا این فرصت را دارد تا در جام حذفی به کنار زمین بازگردد و شاگردانش را در دیدار حساس مقابل تراکتور تبریز در مرحله یک‌شانزدهم نهایی رقابت‌ها هدایت کند. سا پینتو بعد از زورآزمایی نافرجام با خمس در لیگ برتر و پذیرش شکست 2 گله، به دنبال انتقام و اعاده حیثیت بوده و امیدوار است بتواند در جام حذفی برابر سرمربی اسپانیایی به پیروزی برسد و خود را از زیر فشارها خارج کند. ریکاردو سا پینتو بعد از رویارویی دوباره با پاکو خمس، باید خود را مهیای انجام دیدار هفته شانزدهم میان تیم‌های استقلال و سپاهان کند و در دومین بازی انتقامی فصل برابر ژوزه مورایس به دنبال پیروزی باشد. سرنوشت سا پینتو روی نیمکت استقلال مشخص نیست و اخبار ضدونقیضی درباره ادامه همکاری او با آبی‌ها مطرح است اما سرمربی پرتغالی استقلال برای ابقای خود راهی جز کسب پیروزی برابر 2 همتای خارجی خود ندارد تا هم جایگاه خود روی نیمکت استقلال را مستحکم کند و هم اینکه بتواند کارنامه ضعیف خود برابر سرمربیان خارجی را در لیگ برتر فوتبال ایران بهبود بخشد و به نوعی از رقبای خود انتقام گیرد.

کدخبر: 132076 تاریخ انتشار