نگاهی به عملکرد استقلال نسبت به فصل گذشته به خوبی نشان می‌دهد که آبی‌پوشان پایتخت افت محسوسی را داشته‌اند.

به گزارش منیبان، شکست در تبریز مقابل تراکتور با ارائه یک نمایش سردرگم و بی‌برنامه، نقطه پایان استقلال در نیم‌فصل نخستِ لیگ بیست‌ودوم بود. استقلالی که قرار بود با هدف دفاع از عنوان قهرمانی خود در فصل گذشته لیگ برتر پا به میدان رقابت‌های فصل جدید بگذارد اما تغییرات تحولات گسترده در کادرفنی و فهرست بازیکنان و در میانه راه، شوک مدیریتی وارده به مجموعه باشگاه باعث شد تا روند استقلال در قیاس با فصل گذشته رضایت‌بخش برای هواداران استقلال نباشد.

اختلافِ 8 امتیازی «سا پینتو» و «فرهاد»

آبی‌پوشان پایتخت فصل گذشته با هدایت فرهاد مجیدی فصلی فوق‌العاده را پشت سر گذاشتند و پایان نیم‌فصل نخست با کسب 35 امتیاز دستاورد ویژه استقلالی‌ها با سرمربیگری مجیدی بود. آبی‌ها 35 امتیاز در شرایطی به‌دست آوردند که هیچ باختی را در نیم‌فصل اول لیگ بیست‌ویکم متحمل نشدند و فقط 5 بار دروازه‌شان باز شد و 24 گل زده در مقابل نام استقلال به چشم می‌خورد. البته که 3 امتیاز و 3 گل زده آبی‌ها به لطف حکم جنجالی پرونده اریک باگناما به‌ثبت رسید. استقلال در لیگ بیست‌ودوم با هدایت ریکاردو سا پینتو، در 2 بازی بازنده از میدان خارج شد و آبی‌پوشان پایتخت ناکام در حفظ رکورد فصل گذشته بودند. ثبت 15 گل زده و دریافت 10 گل نشان می‌دهد که شاگردان سا پینتو هم در فاز تهاجمی و هم در فاز دفاعی نسبت به استقلالِ لیگ بیست‌ویکم عملکرد ضعیف‌تری داشته‌اند و حضور در رتبه چهارم جدول در پایان نیم‌فصل نخست به خوبی اختلاف سطحِ استقلال فصل جاری و فصل گذشته را نمایان می‌کند.

حتی گل‌نزن‌تر از استقلالِ «فکری»

استقللال تهران در لیگ بیستم با سرمربیگری محمود فکری کارش را آغاز کرد و در نیم‌فصل نخست سکان هدایت آبی‌ها در اختیار فکری بود. در آن فصل آبی‌ها 26 امتیاز به‌دست آوردند و 18 گل به‌ثمر رساندند و 11 بار هم دروازه‌شان باز شد و در جایگاه سوم جدول به کار خود در نیم‌فصل نخست پایان دادند. مقایسه آماری تیم تحت هدایت محمود فکری و ریکاردو سا پینتو در پایان نیم‌فصل اول نشان می‌دهد که عملکردی نسبتاً مشابه داشته‌اند و البته به مراتب تیمِ فکری در گلزنی عملکرد موفق‌تری نسبت به استقلالِ سا پینتو داشته است!

«فتح‌الله‌زاده» و تداوم مسیر حمایتی «آجورلو»؟

سا پینتو فردا (یکشنبه) باید به مدیران باشگاه استقلال گزارش عملکرد بدهد و درباره روند نتیجه‌گیری تیمش در نیم‌فصل نخست توضیحاتی را ارائه کند. عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال روز گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مدیران باشگاه تصمیمی برای تغییر در کادرفنی ندارند اما به دنبال تقویت تیم‌شان هستند و منتظر گزارش و پاسخ ریکاردو سا پینتو هستند تا ارزیابی‌شان از عملکرد آبی‌پوشان پایتخت در نیم‌فصل نخست را با استماع صحبت‌های سرمربی تیم تکمیل کنند و درباره فرآیند تقویت استقلال برای حضوری بهتر در نیم‌فصل دوم تصمیم‌گیری کنند. فرهاد مجیدی در پایان نیم‌فصل نخست میانگین امتیازی 2.3 را داشت و ریکاردو سا پینتو با میانگین 1.8 امتیاز در هر مسابقه به کار خود در نیم‌فصل اول پایان داد. آبی‌ها هفته آینده در جام حذفی دیداری سرنوشت‌ساز مقابل تراکتور خواهند داشت و سپس در هفته اول نیم‌فصل دوم باید به مصاف سپاهان بروند و همگان چشم‌انتظار تصمیمات مدیران باشگاه درباره آینده نیمکت تیم استقلال و البته تعیین تکلیف ورودی و خروجی آبی‌ها در بازار زمستانه هستند و هواداران آبی‌پوش امیدوارند که خروجی جلسه یکشنبه به نفع تیم‌شان باشد و مدیران باشگاه همسو با کادرفنی بتوانند در مسیر تقویت ترکیب تیم‌شان قدم بردارند.

کدخبر: 132077 تاریخ انتشار