کلیپ‌هایی که روز شنبه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، بخش‌هایی از این مصاحبه را نشان می‌دهد که در «آنتنا ۳ سی‌ان‌ان» (Antena ۳ CNN)، شریک خبری رومانیایی کانال خبری سی‌ان‌ان آمریکا ظاهر شد.

به گزارش منیبان، کلیپ‌هایی که روز شنبه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، بخش‌هایی از این مصاحبه را نشان می‌دهد که در «آنتنا ۳ سی‌ان‌ان» (Antena ۳ CNN)، شریک خبری رومانیایی کانال خبری سی‌ان‌ان آمریکا ظاهر شد.

در زمانی که مجری برنامه به صورت تلفنی از آقای «پتر دیا» وزیر کشاورزی رومانی سوالی در مورد اثرات منفی جنگ اوکراین بر کشاورزان رومانی پرسید و منتظر پاسخ او شد، به وضوح از آن طرف خط صدای خر و پف شنیده می‌شد.

مصاحبه‌کننده به سرعت تلاش کرد تا اوضاع را در کنترل گرفته و سعی می‌کند دوباره با این وزیر کشاورزی ارتباط برقرار کند، انگار که تماس تلفنی آنها قطع شده است. به نظر می‌رسد که دو مجری مشترک در استودیو خنده خودشان را کنترل می‌کنند، یکی دهانش را با دست پوشانده و دیگری لبخند زده و سرش را پایین انداخت.

این وزیر ۷۳ ساله، ژوئیه گذشته پس از استعفای مقام قبلی در بحبوحه اتهامات فساد، به عنوان وزیر کشاورزی منصوب شد. او دو دوره قبلی هم این سمت را داشت، در سال ۲۰۰۴ و از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹.

گرچه اتفاقات رخ داده در مصاحبه جدید پتر دیا احتمالاً غیرعمدی بوده است، اما او به بیان اظهارات و کنایه‌های مختلف شهرت دارد.

به عنوان مثال، او علیه تلاش‌ها برای ترویج حشرات خوراکی صحبت کرد و گفت: «آرد جیرجیرک نخورید. بگذارید آنها هر جا که هستند آواز بخوانند. غذای خوب بخوریم که سالم بمانیم؛ سارمله (کلم شکم پر)، سوسیس و تخم‌ مرغ. شما قرار نیست تخم مرغ را با کرم جایگزین کنید.» او همچنین خودش را به یک پنل خورشیدی تشبیه کرد و گفت که از خورشید شارژ می‌شود، «و در شب، از انرژی روز» مصرف می‌کند!

کدخبر: 133438 تاریخ انتشار