سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری بیان داشت: چین، در سال جدید آماده همکاری با روسیه در زمینه تقویت روابط راهبردی و تعمیق همکاری عملی با هدف حمایت از دموکراتیزه سازی روابط بین‌الملل، تشکیل نظم بین‌المللی عادلانه‌تر و منطقی‌تر و تسهیل ساختن جامعه‌ای با آینده‌ای مشترک برای بشریت است.

به گزارش منیبان، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری بیان داشت: چین، در سال جدید آماده همکاری با روسیه در زمینه تقویت روابط راهبردی و تعمیق همکاری عملی با هدف حمایت از دموکراتیزه سازی روابط بین‌الملل، تشکیل نظم بین‌المللی عادلانه‌تر و منطقی‌تر و تسهیل ساختن جامعه‌ای با آینده‌ای مشترک برای بشریت است.

وی همچنین تاکید کرد: "روابط روسیه-چین تحت هدایت راهبردی رهبران دو کشور وارد مسیر جدیدی از همزیستی هماهنگ و همکاری سودمند متقابل بین این کشورهای همسایه شده است."

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفت، روابط روسیه و چین در حال حاضر بهترین زمان خود را در تاریخ تجربه می کند. این دیپلمات ارشد روسیه روابط دو کشور را مبتنی بر اعتماد، عملگرا، همراه با احترام متقابل و مبتنی بر توازن منافع توصیف کرد./ ایسنا

کدخبر: 134457 تاریخ انتشار