نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان نشست حزب لیکود گفت: بر سر ساخت و ساز فلسطینی‌ها در منطقه «ج» کرانه باختری سازش نخواهد شد.

به گزارش منیبان از خبرگزاری فلسطینی معا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان نشست حزب لیکود گفت: بر سر ساخت و ساز فلسطینی‌ها در منطقه «ج» کرانه باختری سازش نخواهد شد.

وی افزود: ما با وعده روشن تغییر جهت و مبارزه با ساخت و سازهای «غیرقانونی» فلسطینی‌ها به قدرت رسیدیم.

نتانیاهو تصریح کرد: این بدان معنا نیست که اجازه ساخت و ساز غیرقانونی اسرائیلی‌ها را می‌دهیم و بر سر این دو نکته اتفاق نظر فراگیری وجود دارد.

وی ادامه داد: این اتفاق نظر امید مخالفان سیاسی ما را برای برچیدن ائتلاف کابینه ناامید می‌کند و ما منسجم، قوی و متحد هستیم.

این اظهارات نتانیاهو پس از آن مطرح شد که روسای فراکسیون‌های ائتلاف دولتی در اسرائیل عصر یکشنبه روی اجرای یک سیاست جدید برای مقابله با ساخت‌ و سازهای فلسطینی در کرانه باختری و مشخصا مناطق «ج» اجماع کردند و در عین حال ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز خواهان تخلیه و تخریب روستای خان الاحمر در قدس شرقی شد.

براساس پیمان «اسلو دو» که در سال ۱۹۹۵ در مصر به امضا رسید، کرانه باختری به سه منطقه؛ «الف»، «ب» و «ج» تقسیم شد. منطقه «الف» شامل ۱۸ درصد کرانه باختری و از لحاظ امنیتی و اداری تحت اداره و مدیریت تشکیلات خودگردان فلسطین است.

منطقه «ب» ۲۱ درصد کرانه باختری است که مدیریت غیرنظامی آن با تشکیلات خودگردان فلسطین و مدیریت امنیتی آن با  رژیم اسرائیل است؛اما منطقه «ج» ۶۱ درصد کرانه باختری را شامل می‌شود که نظامیان اسرائیل منازل این منطقه را به بهانه "ساخت و ساز بدون مجوز" تخریب می‌کنند./ ایسنا

کدخبر: 135597 تاریخ انتشار