وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی‌ خود در تل‌آویو اظهار کرد: چند روز قبل با دمیترو کولبا، همتای اوکراینی‌ام گفت‌وگو کردم و به او اطلاع دادم که ظرف چند هفته آتی سفارت اسرائیل در کی‌یف فعالیت‌های خود را به شکل کامل ازسر خواهد گرفت.

به گزارش منیبان از خبرگزاری معای فلسطین، الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی‌ خود در تل‌آویو اظهار کرد: چند روز قبل با دمیترو کولبا، همتای اوکراینی‌ام گفت‌وگو کردم و به او اطلاع دادم که ظرف چند هفته آتی سفارت اسرائیل در کی‌یف فعالیت‌های خود را به شکل کامل ازسر خواهد گرفت.

کوهن در ادامه گفت: همچنین به او درباره برنامه‌ام برای سفر به کی‌یف در آینده بسیار نزدیک و قصدم برای انجام این سفر به عنوان اولین وزیر از خاورمیانه اطلاع دادم.

کوهن ۱۹ ژانویه جاری برای اولین بار از زمان انتصاب در این سمت در اواخر دسامبر گذشته، با همتای اوکراینی خود گفت‌وگوی تلفنی داشت.

در آن تماس تلفنی دو وزیر درباره کمک‌های انسانی اسرائیل به اوکراین و مقابله مشترک با ایران گفت‌وگو کردند.

از طرفی، سایت عبری زبان "واللا" فاش کرد که رژیم صهیونیستی سه دستگاه خودروی آمبولانس زرهی به اوکراین تحویل داد.

واللا در ادامه اعلام کرد، این خودروهای آمبولانس دارای تجهیزات پزشکی ضروری هستند.

رژیم صهیونیستی چند هفته قبل یک دستگاه آمبولانس را ارسال کرد که از آن در عملیات‌های امدادرسانی در اوکراین استفاده شد./ ایسنا

کدخبر: 136660 تاریخ انتشار