2 مدافع میانی پرسپولیس توانستند روز فوق‌العاده‌ای را در مقابل سپاهان در ورزشگاه نقش جهان بگذرانند.

به گزارش منیبان، یحیی گل محمدی در فصل گذشته که نتوانست همراه پرسپولیس قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کند، یک چالش بسیار بزرگ داشت و آن‌هم ناکامی در رسیدن به ترکیب ایده‌آل در قلب خط دفاعی بود. اما در لیگ بیست‌ودوم دغدغه گل‌محمدی کاملاً برطرف شده و او در شرایطی کاملاً متفاوت نسبت به فصل گذشته کار خود را دنبال می‌کند و دیگر برای چینش زوج دفاع میانی پرسپولیس به‌دنبال تغییر و تحولات گسترده نیست. گل‌محمدی که به خوبی نسبت به مشکلات تیمش در فصل گذشته واقف بود، در بازار تابستانه و پیش از آغاز لیگ بیست‌ودوم درخواست جذب 2 مدافع باتجربه را کرد که خواسته سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت از سوی مدیران باشگاه اجابت شد و مرتضی پورعلی‌گنجی و گیورگی گولسیانی به ترکیب پرسپولیس اضافه شدند تا کاملاً شرایط دفاعی سرخ‌ها نسبت به فصل گذشته تغییر کند و حالا دیگر هیچ تغییری در قلب دفاعی پرسپولیس در فصل جاری به‌چشم نمی‌آید.

بهترین نمایش «پورعلی‌گنجی» در نقش جهان

مدافع شماره 8 تیم پرسپولیس که جزو چهره‌های مورد علاقه کارلوس کی‌روش هم بود و در دوره حضور این سرمربی پرتغالی در تیم ملی هم روزهای خوبی را گذراند، از ابتدای فصل توانسته به عنوان یک عنصر دفاعی موفق در ترکیب پرسپولیس بدرخشد. مرتضی پورعلی‌گنجی به خوبی در کنار گیورگی گولسیانی توانسته در خط دفاعی پرسپولیس زوج‌سازی کند و هفته گذشته یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های خود را با ثبت بهترین عملکرد ممکن به‌پایان رساند. مرتضی پورعلی‌گنجی در مصاف با شهریار مغانلو که بهترین گلزن فصل جاری فوتبال ایران است، به خوبی توانست مغانلو را مهار کند و اجازه درخشش به مهاجم بلندقامت سپاهان را نداد. مدافع باتجربه پرسپولیس به جز درخشش در فاز دفاعی، بازهم توانست در جام حذفی در گل‌های پرسپولیس مثمرثمر باشد و بعد از گلزنی مقابل ون‌پارس اصفهان، این‌بار در قامت گل‌ساز درخشید و فرصت طلایی گلزنی را برای عیسی آل‌کثیر ساخت تا شاگردان یحیی گل‌محمدی با پاس پورعلی‌گنجی مقابل سپاهان به گل دوم برسند.

پنالتی‌های مهارنشدنی «گولسیانی»

گیورگی گولسیانی همانقدر که در دفاع به کمک پرسپولیس آمده و عصای دست یحیی گل‌محمدی بوده، توانسته در خط حمله هم یاری‌رسان تیمش باشد و با تکیه بر آمار و ارقام به‌ثبت رسیده می‌توان گولسیانی را یکی از بازیکنان برتر و شاخص پرسپولیس در فصل جاری معرفی کرد. مدافع گرجستانی بعد از حضورش در پرسپولیس، در تمامی دیدارها در قلب خط دفاعی سرخ‌پوشان پایتخت جای گرفته تا نقش کلیدی او در جمع سرخ‌پوشان پایتخت نمایان شود. گولسیانی بیشترین سود را از جدایی یورگن لوکادیا بُرد، چون او توانست بعد از جدایی مهاجم هلندی به پنالتی‌زن اول پرسپولیس تبدیل شود و در دیدار حساس مقابل سپاهان هم مدافع گرجستانی به توانایی بالای خود برای گلزنی از روی نقطه پنالتی تکیه کرد و 2 گل به سود تیمش رقم زد تا بیشترین نقش را در صعود پرسپولیس به جمع 8 تیم برتر جام حذفی داشته باشد. گیورگی گولسیانی مدافع، با درخششی که مقابل تیم سابقش داشت، توانست شمار گل‌هایش را در فصل جاری به عدد 6 برساند و در کنار یورگن لوکادیا، به عنوان بهترین گلزن پرسپولیس در فصل جاری نامش مطرح شد.

کدخبر: 141503 تاریخ انتشار