بیمه تکمیلی یکی از انواع بیمه‌های درمان است که هزینه‌های درمان را تا حد زیادی پوشش می‌دهد. بیمه تکمیلی طی کردن مسیر درمان را برای بیماران راحت‌تر می‌کند. این بیمه با مزایا و پوشش‌های زیادی که دارد.

به گزارش منیبان، بیمه تکمیلی یکی از انواع بیمه‌های درمان است که هزینه‌های درمان را تا حد زیادی پوشش می‌دهد. بیمه تکمیلی طی کردن مسیر درمان را برای بیماران راحت‌تر می‌کند. این بیمه با مزایا و پوشش‌های زیادی که دارد. با این وجود شاید افراد زیادی با این بیمه به طور کامل آشنایی نداشته باشند. به همین دلیل در این مطلب به معرفی بیمه تکمیلی می‌پردازیم و مزایا و پوشش‌های این بیمه را برای شما به طور کامل توضیح می‌دهیم.

 

بیمه تکمیلی چیست؟

بهتر است در ابتدا و قبل از هرچیزی بدانید بیمه تکمیلی چیست؟ به زبان ساده بیمه تکمیلی یکی از انواع بیمه‌های درمان است که هزینه‌های سرسام آور درمانی را برای بیماران جبران می‌کند. بیمه تکمیلی در زمان بیماری و حتی بعد از آن بخش زیادی از هزینه‌های درمان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

تفاوت بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی در چیست؟

قبل از صحبت در مورد پوشش‌ها و مزایای بیمه تکمیلی بهتر است در همین ابتدای کار تفاوت بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی را با هم بررسی کنیم. در مورد بیمه تکمیلی باید بدانید که در این بیمه میان مشتری و شرکت بیمه از طریق یک قرار ارتباطی وجود دارد. اما در بیمه تامین اجتماعی قانون میان بیمه‌شدگان و این بیمه قرار دارد. به این معنی که بیمه تامین اجتماعی برای شاغلین اجباری است اما بیمه تکمیلی یک بیمه اختیاری و برای رفاه بیشتر افراد است.

 

پوشش‌ها و موارد استفاده آن‌ها در بیمه تکمیلی

در واقع می‌توان گفت به طور کلی پوشش‌ها در بیمه تکمیلی تعهداتی است که میان بیمه گر و بیمه‌گزار وجود دارد. یعنی شرکت بیمه گر متعهد است که بر اساس تعهدات خود این پوشش‌ها را به طور کامل انجام دهد. در مورد پوشش‌های بیمه تکمیلی (https://bimeh.com/health) می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش هزینه‌‌های پاراکلینیکی مانند سونوگرافی، ام آر آی و مواردی از این دست
  • هزینه بیمارستانی مانند پوشش شیمی درمانی یا بستری
  • پرداخت خدمات آزمایشگاهی مانند نوار قلب و رادیوگرافی
  • پوشش‌ هزینه‌ عمل‌های حیاتی جراحی مثل مغز، اعصاب، سرطان، پیوند ریه و کبد
  • پوشش هزینه‌های عمل سرپایی مانند گچ گرفتن و ختنه کردن
  • هزینه جراحی چشم شامل عیوب انکساری
  • پرداخت هزینه عینک و سمعک
  • پرداخت هزینه‌های دندان پزشکی به جز ایمپلنت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه.
  • پوشش ویزیت و دارو و خدمات اورژانسی
  • پرداخت هزینه حضور همراه برای بیماران زیر ۷ و بالاتر از ۷۰ سال.
  • پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری و نازایی
  • پرداخت مبالغ تهیه اروتز
  • پوشش بلایای طبیعی و جبران هزینه‌های ناشی از آن

 

جراحی‌هایی تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی نیستند

در مورد جراحی‌های تحت پوشش بیمه تکمیلی باید بدانید که به طور خلاصه این بیمه تمام جراحی ها را به جز جراحی‌های زیبایی تحت پوشش خود قرار می‌دهد. جراحی‌های زیبایی مانند فیلر لب، کوچک کردن بینی، زاویه فک و کوچک کردن بیمه تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار نمی‌گیرند.

 

بیمه تکمیلی درمان و انواع آن

بیمه تکمیلی انواع مختلفی دارد که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم و به طور خلاصه به شما معرفی می‌نماییم.

 

بیمه تکمیلی انفرادی و هزینه‌های آن

بیمه تکمیلی انفرادی برای افرادی مناسب است که می‌خواهند به صورت انفرادی برای خودشان بیمه تهیه کنند. این بیمه از طرف شرکت‌های محدودی مانند بیمه تعاون، سامان و بیمه ایران ارائه می‌شود. در بیمه تکمیلی انفرادی حق بیمه با توجه به پوشش‌ها حق بیمه متفاوت است. برای محاسبه حق بیمه تکمیلی انفرادی باید مجموع پوشش‌ها و حق بیمه را محاسبه کنید. فرانشیز بیمه تکمیلی انفرادی و دوره انتظار در حق بیمه موثرند. به عبارت ساده‌تر قیمت این بیمه با توجه به عوامل متفاوتی تعیین می‌شود.

 

بیمه تکمیلی خانواده چیست؟

بیمه تکمیلی خانواده برای افرادی مناسب است که عضو سازمان یا گروه خاصی نیستند. این افراد نمی توانند بیمه‌نامه تکمیلی گروهی داشته باشند و بیمه تکمیلی خانواده برای آن‌ها مناسب است.

 

بیمه تکمیلی گروهی و شرایط آن

برخی کارفرماها، شرکت‌ها و سازمان‌ها بیمه تکمیلی گروهی را برای کارمندان خود تهیه می‌کنند. کارکنان می‌‌توانند از پوشش‌های بیمه تکنمیلی برای خانواده و افراد تحت تکلفشان استفاده کنند. شرایط بیمه تکمیلی گروهی به شرح زیر است:

  • در بیمه درمان تکمیلی گروهی، یک پرسش‌نامه سلامت به وسیله شرکت بیمه تهیه شده است. پرسنل سازمان که می‌خواهد بیمه نامه تکمیلی گروهی را برای اعضای خود تهیه کند، باید این فرم را برای خود و اعضای تحت تکفل خود تکمیل نمایند.
  • چنانچه پزشک معتمد بیمه، یک سری آزمایش‌ها را برای هر فرد ضروری تشخیص دهد، کسانی که طالب بیمه گروهی هستند، باید این آزمایش‌ها و معاینات را با هزینه شخصی خود انجام دهند.
  • متقاضی بیمه میبایست برای تک تک افراد خانواده خود درخواست صدور بیمه کند. اما شرکت بیمه بعد از بررسی و انجام آزمایش‌‌های لازم،‌‌ می ‌تواند برای فرد یا افرادی از خانواده بیمه صادر نکند.
  • مهم است بدانید که پوشش هزینه‌های رفع عیوب انکساری چشم در این بیمه ارائه نخواهد شد. برخی از شرکت‌های بیمه، عمل لیزیک را عمل زیبایی می‌دانند. هزینه عمل‌های زیبایی در بیمه تکمیلی پرداخت نخواهد شد.

 

بیمه درمان تکمیلی بازنشستگی تامین اجتماعی

بازنشستگان می‌توانند به همراه همسر و سایر افراد تحت تکفل خود، تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرند. در واقع، آن‌ها برای ثبت نام بیمه تکمیلی باید به کانون بازنشستگی تامین اجتماعی مراجعه کنند. نکته‌ای مهم که بازنشستگان محترم باید به آن توجه کنند، این است که بیمه تکمیلی سازمان تامین اجتماعی هیچ گونه ارتباطی با شعبه‌های این سازمان نداشته و صرفا مسئول ثبت نام یا انصراف بیمه‌شدگان است. در صورت فوت بازنشستگان بیمه تکمیلی خانواده آن‌ها قطع نمی‌شود.

 

بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی چیست؟

مدیر اداره رفاه سازمان تاکسیرانی تهران در آذر ماه ۱۴۰۰ خبر از ثبت‌نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی را دارد. بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی دارای دو طرح است که طرح اول برای تمامی رانندگان دارای کارنامه تاکسیرانی رایگان است و هزینه آن از سازمان تاکسیرانی پرداخت می‌شود. طرح دوم دارای میزان تعهدات بیشتری است که البته هر راننده برای خرید این طرح، باید مبلغ ۴۱۲ هزار تومان مابه تفاوت را بپردازد. همچنین اینکه هر راننده برای اضافه کردن اعضای خانواده خود، هزینه‌ای را هم باید پرداخت کند. اعتبار این نوع بیمه یکساله است و نیازی نیست که رانندگان بیمه پایه داشته باشند. البته آن‌هایی که دارای بیمه تکمیلی از شرکت‌های دیگری هستند، نباید اقدام به ثبت‌نام کنند.

 

بیمه تکمیلی فریلنسرها

در حال حاضر، شاهد رشد گروهی به نام فریلنسرها هستیم. آن‌هایی که ترجیح می‌دهند تا در خانه یا با اجاره یک فضای اختصاصی برای خود به صورت پروژه‌ای کار کنند. از آنجا که برای این گروهی از طرف ارگان یا شرکتی بیمه رد نمی شود، از این رو باید خودشان به فکر خرید بیمه باشند. بیمه تکمیلی فریلنسرها همان بیمه تکمیلی انفرادی است که این گروه می‌توانند هزینه‌های درمانی را به شدت کاهش دهند.

 

دوره انتظار بیمه تکمیلی درمان

به نقل از بیمه دات کام ، مدت انتظار بیمه درمان تکمیلی، مدت زمانی است که بیمه‌گر تعهدی در قبال جبران خسارات بیمه‌گزار ندارد. این مدت زمان از هنگام عقد قرارداد شروع می‌شود. دوره انتظار در هنگام پوشش هزینه‌های زایمان بیمه تکمیلی درمان ضرورت می‌یابد. بیمه‌گزار باید بداند که دوره انتظار مربوط به پوشش بیمه انتظار 9 الی 12 ماه است. توصیه می‌شود که بیمه‌گزار قبل از بارداری حتماً این نکته دوره انتظار پوشش بیمه‌ای زایمان را مد نظر قرار دهد.

 

خرید آنلاین بیمه تکمیلی از بیمه دات کام

تهیه و خرید بیمه تکمیلی به صورت آنلاین کار را تا حد زیادی برای همه ساده‌تر می‌کند. بیمه دات کام یک کارگزاری اینترنتی بیمه است که امکان خرید بیمه را به صورت آنلاین و غیرحضوری در دسترس افراد قرار می‌دهد. شما می‌توانید با وارد شدن به سایت Bimeh.com  نسبت به خرید آنلاین بیمه اقدامات لازم را به عمل آورید. بیمه دات کام علاوه بر بیمه تکمیلی در زمینه ارائه و فروش بیمه‌های دیگر هم فعالیت دارد.

 

بیمه تکمیلی و اهمیت تهیه این بیمه

بیمه تکمیلی همیشه در زمان بیماری و بعد از آن به کمک افراد آمده است و مسیر را برای آنان هموارتر کرده است. بیمه تکمیلی یکی از انواع بیمه‌های درمان و کامل‌ترین آن‌ها است. در این مقاله به معرفی انواع بیمه‌های تکمیلی پرداختیم. امیدواریم بعد از خواندن این مقاله اطلاعات کلی در مورد انواع بیمه‌های تکمیلی به دست آورده باشید.

کدخبر: 141970 تاریخ انتشار