جبهه استکبار تلاش دارد دولت را مخالف تحصیل دختران و حضور این قشر در جامعه نشان دهد در حالیکه تحصیل دانش آموزان دختر مایه افتخار ایران است و در نظام جمهوری اسلامی بخشی از جمعیت هیات های علمی، مسئولیت و مدیریت، فرهنگ، ورزش، هنر، پژوهش و سیاست را زنان تشکیل می دهند.

به گزارش منیبان، سیدمحمد حسینی امروز پیش از خطبه‌های پیش از نماز جمعه شهر ایلام، اظهار کرد: دولت سیزدهم با وجود مشکلات، موانع و کارشکنی های متعدد به جای مانده از گذشته ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان بابت بدهی‌های اوراق به جای مانده از گذشته پرداخت می‌کند.

وی  افزود: دولت در یک‌سال گذشته اقدامات زیادی را با وجود مشکلات و چالش‌های داخلی و خارجی داشته که به درآمدزایی، اشتغال زایی، رشد اقتصادی و افزایش تولید و صادرات منجر شده است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور در گرو انجام اقدامات و برنامه های اقتصادی و حمایت از طرح های کلان و خرد است، تصریح کرد: به اعتراف فعالان بخش خصوصی و کارآفرینان در دیدار اخیر با مقام معظم رهبری این واحدها در طول یک دهه اخیر رشد اقتصادی نداشته‌اند و در دولت سیزدهم جبران این فاصله در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی افزود: فعالیت بخش خصوصی و حمایت از واحدهای فعال و تلاش برای راه اندازی مجدد واحدهای نیمه تعطیل و راکد از برنامه های دولت است و برای تحقق این هدف، عزم عمومی و مشارکت همگانی باید در سطح جامعه حاکم شود.

حسینی ادامه داد: دولت در برنامه پنج ساله هفتم توسعه مهمترین اولویت‌های حوزه های اصلی و مهم کشور از جمله آب و انرژی را تدوین و منابع و ذخایر، میزان مصرف، توزیع این منابع و دیگر راهکارها برای مدیریت سرمایه ها و منابع کشور را برنامه ریزی کرده است.

وی با اشاره به تلاش جبهه استکبار برای منزوی کردن ایران در سطح بین الملل، گفت:  هجمه های سنگین معاندان بر علیه انقلاب اسلامی به نتیجه نرسیده و در حوادث پاییز نمونه بارز این دشمنی ها نسبت به انقلاب اسلامی نمود عیان پیدا کرد.

حسینی با اشاره تلاش دشمنان برای ایجاد التهاب در جامعه، تصریح کرد :  جبهه استکبار تلاش دارد دولت را مخالف تحصیل دختران و حضور این قشر در جامعه نشان دهد در حالیکه تحصیل دانش آموزان دختر مایه افتخار ایران است و در نظام جمهوری اسلامی بخشی از جمعیت هیات های علمی، مسئولیت و مدیریت، فرهنگ، ورزش، هنر، پژوهش و سیاست را زنان تشکیل می دهند.

وی گفت: ایران با کشورهای قدرتمند منطقه چون روسیه و چین همکاری می کند و این کشورها در صدد سرمایه گذاری های کلان در ایران هستند ولی دشمن با ترس از ورود سرمایه گذاران خارجی به ایران، سعی در ایجاد فضاسازی منفی در کشور کرده اند تا سرمایه گذاران خارجی به ایران ورود نکند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به طراحی آشوب های  اخیر در کشور، خاطرنشان کرد: در ایران درایت رهبری و حمایت مردم از انقلاب موجب شکست این توطئه دشمن شد و اثبات شد  مردم با همه مشکلات،  با بصیرت و موقعیت شناسی دقیق همچنان به نظام و انقلاب خود وفادار هستند.

وی با بیان اینکه  پروژه‌ها یکی پس از دیگری در حال انجام است و کشور توان تامین های خود و حتی صدور کالاهای مورد نیاز کشورهای منطقه را دارد، ادامه داد: مردم ماهیت دشمن را شناخته اند و از همراهی با معاندان اجتناب کردند هرچند یک عده  ای از جوانان و نوجوانان با توجه به قدرت تبلیغاتی و رسانه ای جبهه دشمن فریب خوردند اما عامه مردم با بصیرت هجمه های جبهه استکبار را خنثی کردند.

حسینی همچنین  در مراسم کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه های حوزه آبرسانی شهر ایلام، اظهار کرد: خوشبختانه سفرهای استانی یک تحرکی را در کل کشور ایجاد کرده و آن رخوت و رکودی که حاکم بود پشت سر گذاشته شد.

وی گفت: مسئله آب از همان اولین روزهای آغاز به کار دولت مردمی و عدالت محور آقای رئیسی جزء مسائل اصلی کشور بود که به خاطر این مشکل تجمعاتی هم شکل گرفت که مسئله با حضور رئیس جمهور دنبال شد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور تاکید کرد: وقتی کاری به نهایت می رسد موجب خرسندی و امید آفرینی می شود، اگر ما می خواهیم امید در جامعه ایجاد کنیم با همین کار کردن  و بعد هم تبیین کردن است، ولی با حرف زدن تنها به جایی نمی رسیم، مردم وقتی عمل را می بینند دلگرم می شوند.

حسینی ادامه داد: علی‌رغم تلاش دشمن مثل بلوایی که در پاییز امسال راه انداختند و انواع رسانه ها را پای کار آوردند تا بین مردم فاصله بیندازند، اما در ۲۲ بهمن دیدیم که در سراسر کشور مردم حضور پیدا کردند که نشان دهنده اعتقاد و علاقه و باور مردم است و البته انتظار مردم هم به جا است و ما باید تلاشمان را بکار بگیریم و هر جا هم نمی‌توانیم و موانعی هست باید برای مردم توضیح دهیم و مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه مسئله آب بسیار مهم است و در نوع و نحوه آبیاری باید موارد مطرح شده رعایت شود و آن الگوی کشت که در کشور مطرح شده را جدی بگیریم و عملیاتی کنیم، تصریح کرد: اگر در برخی موارد بحث آب از دریا و خلیج فارس و دریای عمان مطرح است و کارهای آن آغاز شده و لازم هم هست و ما با توجه به اینکه در کشور بارندگی کم است باید از این نعمت دریا و خلیجی که به اقیانوس وصل است استفاده کنیم.

معاون امور مجلس  رئیس جمهور با قدردانی از قرارگاه جهاد سازندگی بسیج و سپاه که برای آبرسانی به روستاها و مناطق مختلف در تلاش هستند، ادامه داد: الان دیگر خوشبختانه کسی نمی گوید حاکمیت دو گانه، چرا که جدایی و این موضوعات دیگر وجود ندارد، دولت، مجلس، قوه قضائیه، نهادها، سپاه، بسیج، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی همه در کنار هم هستند و این هم افزایی باعث خدمت بیشتر به مردم می شود و کارهای همدیگر را تکمیل می کنیم.

حسینی با بیان اینکه دشمن عصبانی است  و دنبال سوژه‌های مختلف است چون می‌داند که در کشور دارد کار انجام می‌گیرد، تاکید کرد:  کار یعنی کسب رضایت مردم و کسب رضایت مردم یعنی حمایتشان از نظام اسلامی و بی نتیجه ماندن اقدامات مذبوحانه‌ای که دشمنان دارند.

وی تصریح کرد: در برنامه ۵ ساله هفتم که دارد تدوین می‌شود  ۱۲ مسئله اصلی برای کشور معلوم شده که یکی از آن موضوعات مسئله آب است که جزء مسائل اولیه ماست و از همه ظرفیت‌ها در این راستا از جمله دیپلماسی با کشورهای همسایه باید استفاده کنیم./ ایسنا

کدخبر: 142512 تاریخ انتشار