مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه ایران و سایر کشورهایی را که او به بهانه نقض حقوق بشر گزینش کرده است، مهم خواند.

به گزارش منیبان، جوسپ بورل روز چهارشنبه در آستانه برگزاری نشست غیر رسمی وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، به خبرنگاران گفت: ما بسته‌ای از تحریم‌ها را تصویب کرده‌ایم که طیف وسیعی از مسائل حقوق بشری، به‌ویژه حقوق زنان را پوشش می‌دهد. از طالبان تا روسیه، میانمار و سوریه ما مجموعه‌ای از شخصیت‌ها را تحریم کردیم که لیست آن را در کنفرانس مطبوعاتی ارائه خواهم کرد.

وی مدعی شد: استفاده از تحریم های حقوق بشری برای تحریم افرادی که مرتکب نقض حقوق بشر و استفاده از خشونت جنسیتی به عنوان سلاح در بسیاری از نقاط جهان، از جمله در ایران هستند، مهم است.

اتحادیه اروپا تاکنون پنج بسته تحریمی علیه ایران به بهانه مسائل حقوق بشری وضع کرده است. در آخرین بسته که دو هفته پیش در جریان نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا تصویب شد، دو نهاد و ۳۲ شخصیت ایرانی از جمله وزرای فرهنگ و آموزش و پرورش، مقامات اطلاعاتی و نمایندگان مجلس به اتهام آن چه ارتباط با «سرکوب امنیتی معترضان» عنوان شده، تحریم شده‌اند.

منبع: ایران

کدخبر: 143590 تاریخ انتشار