استقلال نیم‌فصل را با شکست بیرون از خانه برابر تراکتور تمام کرد و نیم‌فصل دوم را هم با شکست برابر سپاهان در اصفهان، استارت زد.

به گزارش منیبان، آن روز، عدد 27 جلوی ستون امتیاز تیم ساپینتو نقش بسته بود. امتیازی که با توجه به 16 بازی برگزارشده، معدل ضعیفی را برای آبی‌ها ثبت می‌کرد. درست در همان روزها، گفتن یا پیش‌بینی کردن اینکه ریکاردو ساپینتو و تیمش پیش از پایان سال، به معدل 2 امتیاز از هر بازی خواهند رسید، بیشتر به شوخی یا طعنه شباهت داشت ولی استقلال قبل از پایان سال با 46 امتیاز از 23 بازی به معدل 2 امتیاز از هر بازی رسید.

* 5شنبه، 29 دی 

 جادوی! معکوس سیاوش یزدانی به علاوه سوتی مرگبار حسن اکرمی به عنوان داور بازی؛ استقلال اینگونه زمین دیدار با سپاهان را دست خالی ترک کرد. 24 ساعت بعد، پرسپولیس همانطور که مهدی تارتار، پیش‌بینی! کرده بود با تک گل امید عالیشاه از سد ذوب‌آهن گذشت. حالا استقلال 8 امتیاز با صدر جدول فاصله داشت. آن روز، خیلی‌ها با توجه به 2 باخت خارج از خانه برابر تراکتور در تبریز و سپاهان در اصفهان و جدال پیش رو با همان تراکتور در جام حذفی، کار استقلال را تمام شده اعلام کردند. کار تا جایی پیش رفت که صحبت از بازگشت مجیدی، مذاکره با الهامی و تمایل شخصی مدیرعامل به کار کردن مجدد با امیر قلعه‌نویی هم مطرح شد.

* یک‌شنبه، 21 اسفند

 جادوی! ادامه‌دار ساپینتو و تیمش، این بار قربانی‌ای به نام فولاد داشت. بعد از یک نیمه اول نه‌چندان جالب، استقلال در نیمه دوم به «جلد» خودش فرو رفت و با 2 بار باز کردن دروازه میزبان، زمین را با دست پر و 3 امتیاز کامل ترک کرد. با توجه به نتیجه رقم خورده در 24 ساعت قبل، آبی‌ها به پله دوم (یعنی جاییکه قبل از تعطیلات لیگ به دلیل جام جهانی، داشتند)، برگشتند و فاصله‌شان تا صدر را به 3 امتیاز تقلیل دادند. حالا این تحسین‌هاست که به مقصد استقلال، فرستاده می‌شود و برای هواداران، رویایِ محال دفاع از عنوان قهرمانی، دوباره جوانه زده و زنده شده است. کار آنقدر جدی شده که تمدید با مرد پرتغالی، مطالبه ویژه‌ای از باشگاه است.

* این بهمن، این اسفند

 احتمالا شکست برابر سپاهان در اصفهان، حکم همان تیری را داشت که به جای وارد شدن به پیکر استقلال، منجر به آزاد شدن انرژی آنها شد. استقلال خیلی زود، خودش را دوباره از گوشه رینگ به وسط رساند و با شکست دادن تراکتور در جام حذفی، برگشت. آنها سپس از قرعه لیگ برتر، بیشترین استفاده را کردند. جدال با ملوان، مس و نفت مسجدسلیمان، بهترین کادو برای ساپینتو بود. او از این بازیها برای ترمیم نهایی ترکیب اصلیِ تازه کشف‌شده‌اش، استفاده کرد و تیمی ساخت که حالا فقط در یکی از 7 بازی آخرش، برنده نشده و تنها به نساجی امتیاز داده است که اگر شهباززاده دروازه خالی را بیرون نمی زد، استقلال در یک امتیازی سپاهان بود. کیفیت بازی استقلال به قدری رشد ملموس داشته که دیگر کسی نمی‌تواند ساپینتو، تفکراتش و آنچه در این تیم جاری شده را انکار کند.

* این آمار شگفت‌انگیز

 کسب 19 امتیاز از 21 امتیاز ممکن به علاوه زدن حدود 120 شوت به سمت دروازه رقبا در همین بازه زمانی باعث شده نگاه‌ها به سمت استقلال، متمایل شود. آنها اگر کمی خوش‌شانس بودند، شاید حالا روی قله جدول هم نشسته بودند ولی 2 امتیاز عجیب در قائمشهر حراج شد و آبی‌ها حدود 2 دقیقه برای برنده خارج شدن از رویارویی با پرسپولیس کم آوردند و می توانستند مقابل سپاهان با تساوی بیرون بیایند. حالا استقلال صاحب 3 رکورد ویژه فصل است: بیشترین درصد مالکیت، بیشترین تعداد شوت به سمت دروازه و بیشترین ضربه داخل چارچوب.

کدخبر: 144536 تاریخ انتشار