معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان خبر داد:

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: اثاث کشی منازل و مغازه‌ها در تعطیلات نوروز باید با هماهنگی و اخذ مجوز از کلانتری‌های محل انجام شود.

به گزارش منیبان؛ سرهنگ حمیدرضا قدیمی، معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان روز شنبه با بیان این مطلب، گفت: کسانی که بدون اخذ مجوز قانونی اقدام به اثاث کشی کنند پلیس در صورت مشاهده از کار آنان جلوگیری می کند.

او هدف پلیس از این اقدام را تامین آرامش و امنیت بیشتر شهروندان ذکر و اظهار کرد: با این اقدام از سرقت منازل و مغازه ها طی ایام تعطیلات سال نو پیشگیری می شود چون اغلب شهروندان در این مدت در مسافرت یا مشغول دید و بازدید هستند.

این مقام انتظامی بیان گفت: اثاث کشی پس از تکمیل فرم های مربوط و تعیین مبدا، مقصد و تایید نهایی رئیس کلانتری محل امکان پذیر است.

او با بیان اینکه ایام نوروز فرصت خوبی برای سارقان ایجاد می کند از مردم خواست در صورتی که قصد اثاث کشی دارند با کلانتری محل هماهنگ شوند و با رعایت نکات ایمنی مانند استفاده از تجهیزات و قفل های ایمنی، صورت برداری از لوازم منزل و رعایت مسائل ایمنی دیگر زمینه وقوع سرقت را کاهش دهند.

سرهنگ قدیمی از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و همچنین اثاث کشی ها بلافاصله با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان تصریح کرد: وانت بارها نیز بدون مشاهده مجوز قانونی از مبادرت به جا به جایی اثاثیه منازل و مغازه ها به جد خودداری کنند در غیر این صورت با آنان نیز بر اساس قانون رفتار خواهد شد.

کشف اسباب بازی کودکانه قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف بیش از یک هزار قطعه انواع اسباب بازی کودکانه خبر داد و گفت: با اشراف اطلاعاتی کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان پیگیری یک دستگاه خودروی کامیونت نیسان حامل کالای قاچاق از مسیرهای ارتباطی استان در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

سرهنگ حسین بدری افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی خودرو مورد نظر را در آزادراه تبریز - زنجان متوقف و در بازرسی از آن هزار و ۲۰ قطعه انواع اسباب بازی کودکانه خارجی قاچاق را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان با اعلام اینکه ارزش تقریبی کالاهای قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص متهم به همراه پرونده تشکیل شده، تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ بدری با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز به طور مستقیم به اقتصاد و تولیدات داخلی کشور ضربه وارد می کند، خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان و در چارچوب قانون با قاچاق کالا و ارز مقابله می کند و از عموم مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار و اطلاعات در این خصوص را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف خودروی سرقتی در کمتر از یک ساعت

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده از کشف پراید سرقتی در کمتر از یک ساعت خبر داد و گفت: با اعلام یک فقره سرقت خودرو از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، مراتب جهت توقیف خودرو مذکور اعلام شد.

سرهنگ محسن غنیمتی اظهار کرد: با به کارگیری تمام توان گشتی و کنترل مسیرهای ارتباطی، سواری پراید سرقتی در یکی از محورها توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده از همشهریان خواست با رعایت نکات پیشگیری از سرقت به خصوص استفاده از قفل فرمان و کلاج و پارک نکردن خودرو در معابر کم تردد از این گونه سرقت ها پیشگیری کنند و یاری رسان پلیس در برقراری نظم و امنیت باشند.

کدخبر: 145447 تاریخ انتشار