امروزه یکی از شغل های مورد توجه برای کسانی که زبان انگلیسی را به خوبی و در سطح بالایی فراگرفته اند مدرس زبان انگلیسی است.

به گزارش منیبان، امروزه یکی از شغل های مورد توجه برای کسانی که زبان انگلیسی را به خوبی و در سطح بالایی فراگرفته اند مدرس زبان انگلیسی است.

 

با توجه به اهمیت این زبان بین المللی برای اهداف مختلف نیاز به مدرس زبان انگلیسی بیش از پیش احساس می شود و یکی از شغل های پرتقاضا در بازار کار می باشد.

در این مطلب می خواهیم شما را راهنمایی کنیم که چگونه می توانید یک مدرس زبان انگلیسی شوید.

 

دانش زبانی یک مدرس زبان انگلیسی

قبل از هر چیز یک مدرس زبان انگلیسی باید دانش زبانی مناسب داشته باشد که این دانش زبانی را می تواند با تحصیل در رشته های مرتبط به زبان انگلیسی و یا شرکت در کلاس های زبان انگلیسی در موسسات بدست آورد.

تسلط به گرامر و روانی در صحبت کردن یکی از بارزترین ویژگی های یک مدرس زبان انگلیسی است که باید به آن ها توجه نماید.

برخی از افراد با استفاده از فیلم و سریال و یا ویدیوهای آموزشی در فضای مجازی به یادگیری زبان می پردازند و در سطح خوبی از زبان می باشند اما از لحاظ آکادمیکی و مواردی چون رایتینگ و گرامر دچار ضعف بوده که در این موارد باید بدانند که نیاز خواهند داشت تا این موارد را نیز تقویت کرده تا بتوانند به یک مدرس زبان تبدیل شوند.

 

 

علاقه مندی به حوزه تدریس

یکی از مهم ترین ویژگی های یک مدرس زبان انگلیسی علاقه فرد به حوزه تدریس است که باعث می شود تا خود را همواره در سطحی نگه دارد تا بهترین آموزش را با روش های جذاب به زبان آموزان ارائه نماید.

اگر یک مدرس زبان خود از تدریس زبان انگلیسی لذت نبرد نمی تواند حس خوبی را در بحث آموزش به زبان آموزان منتقل کند و این باعث پایین آمدن سطح آموزش و انگیزه افراد خواهد شد در نتیجه قبل از ورود به این حیطه به این موضوع توجه کرده و با اطمینان از اینکه این کار برای شما کاری جذاب و لذت بخش است به این حیطه وارد شوید.

 

 

اشتیاق به یادگیری

یکی از مواردی که یک مدرس زبان انگلیسی باید به آن توجه کند این است که برای اینکه بتوانید یک مدرس زبان انگلیسی شوید خودتان نیز باید اشتیاق به یادگیری را همواره در خود حفظ نمایید.

زیرا زبان انگلیسی هر ساله دچار تغییراتی خواهد شد و در برخی از موارد کلمات و اصطلاحاتی جایگزین و یا کلماتی جدید به این زبان اضافه می شوند و همچنین هر ساله متدهای آموزشی بروز شده و تغییر می کنند در نتیجه حس و شوق یادگیری در شما باید همواره به صورت پویا برقرار باشد تا بتوانید کلاس هایی با بازده ای بالا و جذاب را برگزار نمایید.

 

 

قابلیت تعامل و برقراری ارتباط با افراد

شما برای اینکه بتوانید یک مدرس زبان شوید باید در ابتدا بتوانید ارتباط خوبی را با زبان آموزان با ویژگی های اخلاقی مختلف برقرار نمایید. از این رو تنها دانش زبانی نمی تواند شما را به یک مدرس زبان انگلیسی تبدیل نماید در نتیجه یادگیری روش های مختلف برای برقراری ارتباط و نحوه ایجاد انگیزه در افراد و چگونگی مدیریت کلاس از ویژگی های بسیار مهمی است که یک مدرس زبان انگلیسی نیاز به یادگیری آن ها دارد.

 

 

یادگیری تکنیک های تدریس

برای آموزش زبان انگلیسی باید تکنیک های تدریس را فرابگیرید تا به شما کمک نمایند تا مطالب آموزشی را با لحنی ساده و قابل فهم و بسیار جذاب به زبان آموزان منتقل نمایید.

این موضوع بخش بسیار مهمی در حوزه تدریس زبان انگلیسی می باشد چرا که تدریس به صورت ساده و قابل فهم باعث می شود تا زبان آموز از آنچه که در حال آموزش است لذت ببرد و انگیزه او را برای یادگیری دوچندان می کند.

شما در تدریس زبان انگلیسی به صورت کلی به آموزش ۴ مهارت اصلی زبان خواهید پرداخت که برای هر کدام باید تکنیک های مختلفی را آموزش ببینید و این موضوع برای افراد مختلف نیز می تواند متفاوت باشد در نتیجه اگر می خواهید یک مدرس زبان انگلیسی موفق باشید باید روش های تدریس زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

 

 

شرکت در دوره های تربیت مدرس زبان انگلیسی TTC

برای اینکه بتوانید با روش های تدریس زبان انگلیسی و مدیریت کلاس آشنا شوید می توانید در دوره های تربیت مدرس زبان انگلیسی که در آموزشگاه ها و موسسات مختلف برگزار می شوند شرکت کنید و در پایان دوره با دریافت مدرک آن به آموزش زبان انگلیسی به صورت حرفه ای بپردازید و با کسب تجربه در کلاس های درس بعد از مدتی به یک مدرس زبان انگلیسی عالی تبدیل شوید.

در دوره های تربیت مدرس زبان انگلیسی شما آموزش خواهید دید که چگونه مهارتی را به خوبی و با بهترین کیفیت آموزش دهید و در شرایط گوناگون چگونه با زبان آموزان برخورد کرده و به سوالات آن ها به صورت موثر پاسخ دهید و شیوه های مختلف آموزشی را برای شرایط گوناگون همچون کلاس های حضوری و آنلاین فراخواهید گرفت.

 

 

برای تدریس زبان انگلیسی به چه مدرکی نیاز دارید؟

اولین قدم برای اینکه مدرس زبان شوید داشتن یک مدرک زبان انگلیسی عمومی است و باید حداقل سطح فوق متوسطه را تمام کرده باشید و به خوبی بتوانید در این سطح از زبان صحبت نمایید.

سپس داشتن یک مدرک مدرسی زبان است که می توانید با شرکت در دوره تربیت مدرس TTC آن را کسب نمایید و با گذراندن این دوره ها مهارت های لازم تدریس را فرابگیرید.

این دو مورد و همچنین نشان دادن مهارت های تدریس خود به خوبی می تواند شما را به یک مدرس زبان تبدیل کند.

 

 

دوره های تربیت مدرس در موسسه زبان دهخدا

دوره TTC تربیت مدرس زبان انگلیسی موسسه زبان دهخدا براساس بروزترین متد های آموزشی CELTA به صورت کاملا کاربردی برگزار می شود. افرادی که در این دوره شرکت می کنند از همان جلسه اول با مهارت های لازم برای تدریس آشنا خواهند شد و به صورت عملی به تمرین روش های مختلف تدریس زبان انگلیسی خواهند پرداخت. در این دوره شما آموزش به افراد کودک و بزرگسال و همچنین آموزش به صورت حضوری و آنلاین را یاد خواهید گرفت.

کدخبر: 145547 تاریخ انتشار