معاون مطبوعاتی ریاست جمهوری برزیل با انتشار یادداشتی پزشکی اعلام کرد که پس از ارزیابی بالینی، لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری۷۷ ساله کشور مبتلا به "برونکوپنومونی باکتریایی و ویروسی" ناشی از آنفولانزای نوع A است و روند درمان وی آغاز شده است. شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین در پیامی به همتای برزیلی خود، برای او آرزوی بهبودی سریع کرد.

به گزارش منیبان از خبرگزاری رویترز، معاون مطبوعاتی ریاست جمهوری برزیل با انتشار یادداشتی پزشکی اعلام کرد که پس از ارزیابی بالینی، لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری۷۷ ساله کشور مبتلا به "برونکوپنومونی باکتریایی و ویروسی" ناشی از آنفولانزای نوع A است و روند درمان وی آغاز شده است. شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین در پیامی به همتای برزیلی خود، برای او آرزوی بهبودی سریع کرد.

در این یادداشت آمده است: با وجود بهبود بالینی، بخش پزشکی ریاست جمهوری برزیل توصیه می‌کند که این سفر به چین تا زمان پایان تمامی علائم به تعویق بیفتد.

دولت برزیل به مقام‌های چینی این مساله و همچنین تمایل برای برنامه ریزی مجدد آن را اطلاع داده است.

این سفر که قرار بود همراه با ملاقات با شی جینپینگ،‌ رئیس جمهوری چین در روز سه شنبه باشد تلاشی شگرف از سوی داسیلوا برای تقویت روابط بین دو کشور محسوب می‌شود.

حالا که این سفر لغو شده، توجه‌ها اکنون به ارائه چارچوب مالی مورد انتظار در برزیل معطوف است که در ابتدا توسط فرناندو حداد وزیر دارایی برای ماه مارس وعده داده شده بود، اما توسط داسیلوا به بعد از سفر چین به تعویق افتاد.

در پیام شی آمده است: مطلع شدم که رئیس جمهور لولا داسیلوا به دلیل آنفولانزا و ذات الریه مجبور شد سفر خود به چین را به تعویق بیندازد و مایلم صمیمانه با شما ابراز همدردی کنم. برای آقای رئیس جمهور آرزوی بهبودی عاجل دارم و از شما دعوت می کنم به چین سفر کنید.

رئیس جمهور برزیل روز پنجشنبه تصمیم گرفت سفر خود به چین را یک روز تا یکشنبه به تعویق بیاندازد زیرا تشخیص داده شد که وی به ذات الریه خفیف مبتلا شده است. با این حال، روز شنبه، لولا یک بار دیگر سفر خود را به عقب انداخت، تاریخ جدیدی برای سفر لولا به پکن هنوز تعیین نشده است./ ایسنا

کدخبر: 146693 تاریخ انتشار